شهرام مظفری زاده روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: لاشه این حیوانات از شکارچیان غیرمجاز در مناطق آزاد این شهرستان از سوی ماموران یگان حفاظت از محیط ‌زیست کشف شد.
وی همچنین از کشف لاشه 10 قطعه پرنده نیز از سوی شکارچیان غیر مجاز خبر داد.
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست سرپل ذهاب در ادامه افزود: در این رابطه با عملیات غافلگیرانه و با تلاش پرسنل یگان حفاظت از محیط زیست سرپل ذهاب پنج شکارچی متخلف دستگیر و از آنان چند قبضه سلاح کشف شد.
مظفری زاده بیان کرد: این شکارچیان غیرمجاز به پرداخت 35 میلیون ریال جریمه نقدی برای جبران ضرر و زیان وارده به محیط زیست محکوم شدند.
وی گفت: شکارچیان غیرمجاز پس از تشکیل پرونده برای رسیدگی بیشتر و صدور رای نهایی به مراجع قضایی شهرستان معرفی شدند.
مظفری زاده تاکید کرد که هرگونه شکار در سطح شهرستان سرپل ذهاب غیرمجاز است و در صورت مشاهده، مراتب به دستگاه های قضایی اطلاع داده خواهد شد و با شخص یا اشخاص متخلف به شدت برخورد می شود.
سرپل ذهاب دارای یک منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز است.
منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز به صورت مشترک در شهرستان سرپل ذهاب و قصرشیرین هم اکنون تنها زیستگاه منحصر به فرد آهوی ایرانی در منطقه غرب کشور بشمار می رود.
'تشی' بزرگترین جونده ایران به شمار می رود که وجه تمایزش همان خارهای روی بدن است، خارهای ناحیه گردن و شانه تشی‌ها نازک و بلند بوده و زمانی که آنها را سیخ می‌کنند جثه‌شان بزرگتر شده و از دور به طور کامل متفاوت به نظر می‌رسند.
تشی در حین دفاع خارهایش را سیخ کرده و خود را از پشت به حیوان مهاجم می‌کوبد یا با توقف ناگهانی باعث برخورد دردناک حیوان مهاجم با خارهایش می‌شود و خارهای شل‌تر از بدن تشی جدا و در بدن مهاجم فرو می رود.
سرپل ذهاب با بیش از 90 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده و با عراق 48 کیلومتر مرز دارد.
3012/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.