به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری کرمانشاه روز چهارشنبه به نقل از محمدرضا تابش در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله ‌زده کرمانشاه افزود: با وجود هزینه‌های سنگین استقرار ستادهای معین، از امروز ستادهای معین استانهای خراسان رضوی و مازندران در سرپل ذهاب به کمک بازسازی شهر آمده اند.
وی اظهار کرد: مقررات اداری در استان کرمانشاه در بازسازی مناطق زلزله‌ زده بسیار دست و پاگیر بوده است، بوروکراسی ادارات در استانهای دیگری که زلزله زده بوده اند به اندازه کرمانشاه دست و پاگیر نبوده لذا از مدیران استان خواهش می کنم با جسارت بیشتری به کمک زلزله زدگان بیایند.
وی در ادامه گفت: کار آواربرداری شهر سرپل ذهاب باید تا عید نوروز به گونه ای باشد که شهر از نظر بصری، آماده بازسازی پرشتاب باشد.
تابش با بیان اینکه بازسازی مناطق زلزله ‌زده در تعطیلات نوروز نیز بی وقفه ادامه دارد، از استاندار کرمانشاه خواست حمل و نقل مصالح در ایام عید نوروز آزاد باشد.
رییس بنیاد مسکن، از بانکهای استان نیز تقاضا کرد: تا 25 اسفند ماه به انعقاد قراردادها و پرداخت تسهیلات به مردم زلزله ‌زده ادامه دهند.
وی در پایان گفت: مصالح ساختمانی برای بازسازی مناطق زلزله ‌زده کرمانشاه عمدتا از داخل استان تهیه می شود، مردم باید مشارکت کنند تا زودتر کار بازسازی به اتمام برسد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.