بخشدار مرکزی قصرشیرین در حاشیه بازدید راهنمایان گردشگری کشور از مجموعه تاریخی عمارت کاخ خسرو این شهرستان مرزی، هدف از بازدید این گروه را معرفی صنعت گردشگری از جمله زیرساخت ها، هتل ها، رستوران ها و آثار تاریخی بیان کرد.
حجت فتاحی اظهارداشت: راهنمایان گردشگری کشور با سفر به قصرشیرین از مجموعه آثار تاریخی کاخ خسرو، چهارقاپی، نخلستان ها و مجموعه پایانه بین المللی مرز خسروی بازدید کردند.
وی با بیان این که این راهنمایان گردشگری به مدت چهار روز در کرمانشاه حضور دارند و از نقاط مختلف تاریخی و گردشگری این استان بازدید می کنند، اضافه کرد که حضور راهنمایان گردشگری در شناسایی و معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی استان کرمانشاه و از جمله شهرستان مرزی قصرشیرین بسیار موثر و اثرگذار است.
بخشدارمرکزی قصرشیرین گفت: این گروه روز گذشته از جاذبه های شهرستان پاوه و امروز نیز از آثار تاریخی و گردشگری سرپل ذهاب و قصرشیرین بازدید کردند و فردا نیز پس از شرکت در همایشی که با حضور مسئولان کشوری و استانی در کرمانشاه برگزار می شود، از مجموعه تاریخی طاق بستان بازدید خواهند کرد.
کاخ خسرو (که با نام 2 بنای ساسانی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است)، بنایی مربوط به دوره ساسانیان است که در داخل شهر قصرشیرین واقع شده است.
این اثر تاریخی در 24 شهریور 1310 با شماره ثبت 32، به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
شهرستان قصرشیرین بیش از یک صد اثر ثبتی و شناسایی شده باستانی دارد که می توان به آثاری چون چهارقاپو، کاخ ساسانی خسرو پرویز، حوش کسری، کاروان ‌سرای قصرشیرین و نهرشاه گدار اشاره کرد.
قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق، دارای 2 مرز رسمی و بین المللی پرویزخان و خسروی است.
بیش از 54 درصد از حجم کالاهای صادراتی کشورمان به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان انجام می شود.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.