مرادعلی تاتار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بارش برف و لغزنده بودن جاده های شهرستان دالاهو، به رانندگان توصیه می شود زنجیرچرخ و سایر تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.
وی اظهار کرد: عوامل راهداری، نیروهای امدادی و پلیس راه در محورهای مواصلاتی این شهرستان حضوری فعال دارند تا در صورت نیاز نسبت به انجام عملیات برفروبی در این محور اقدام کنند.
وی اضافه کرد که با توجه به لغزندگی جاده ها و بارش برف، از رانندگانی که قصد عبور از این محور به سمت سرپل ذهاب و یا کرند غرب را دارند درخواست می شود با عوامل پلیس راه و راهداری همکاری کنند.
فرماندار دالاهو ادامه داد: به علت بارش برف و لغزنده بودن جاده ها، تنها 2 خودرو از مسیر اصلی منحرف شدند که با حضور به موقع نیروهای امدادی به آنها امداد رسانی شد.
تاتار اظهار داشت: بارش برف همچنان در مناطق کوهستانی و سردسیر این شهرستان ادامه دارد و به رانندگانی که قصد سفر به این مناطق را دارند، توصیه می شود ضمن رعایت موارد ایمنی، وسایل و تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند.
وی به رانندگان توصیه کرد قبل از انجام هرگونه سفر، از پر بودن باک خودرو مطمئن شوند و ضمن همراه داشتن لباس گرم، آب و مواد غذایی، لاستیک یخ شکن یا زنجیر چرخ همراه داشته و از سلامت فنی، سامانه گرمایشی و برف پاک کن خودرو نیز اطمینان حاصل کنند.
وی از ادامه خدمات رسانی به زلزله زدگان این شهرستان که هم اکنون در چادرها و کانکس ها اسکان دارند، خبر داد و گفت: به جز چند مورد آبگرفتگی داخل چادرهای اسکان در منطقه 'بیونیج' از توابع این شهرستان، مشکل دیگری نیست و به این خانواده ها نیز خدمات رسانی لازم انجام شد.
به گفته تاتار، زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان، 2 هزار و 800 میلیارد ریال به زیرساخت های شهرستان دالاهو خسارت وارد کرد.
شهرستان دالاهو با 36 هزار تن جمعیت در 100 کیلومتری غرب کرمانشاه، دارای 300 کیلومتر راه اصلی و فرعی است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.