به گزارش خبرنگار ایرنا، فضل الله رنجبر روز سه شنبه در نشستی که با 2 موضوع آماده باش کمیته بحران با ورود موج قوی سامانه بارشی و بررسی میزان خسارت وارده به حوزه های صنعتی، صنفی و واحدهای مسکونی شهرستان کرمانشاه بر اثر زلزله برگزار شد، بر پاکسازی زیر دهانه پل ها و لایروبی نقاط پرخطر تاکید کرد.
وی افزود: مناطقی همچون شریعتی، وزیری، شهرک تعاون و وحدت معمولا به هنگام بارندگی بیش از دیگر نقاط با آبگرفتگی معابر و ورود آب های جاری به کانال فاضلاب مواجه می شوند که شهرداران این مناطق باید تدابیر لازم و سرکشی های منظم برای کاهش و رفع این معضل را بعمل آورند.
به گفته وی، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز باید در چنین شرایطی امکانات خود را به بخش های تابعه انتقال دهد تا در کوتاه ترین زمان ممکن، ماشین آلات به مناطق ارسال شوند.
رنجبر بر هم افزایی راه و شهرسازی، راهداری، اداره کل جمعیت هلال احمر، شهرداری و دیگر ارگان های مربوطه در شرایط بحران تاکید کرد و افزود: انتظار می رود در صورت بارش شدید، مسئولان مربوطه از حوزه استحفاظی خارج نشوند و تا رفع بحران به نظارت و بازدید ادامه دهند تا مشکلی ایجاد نشود.
فرماندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به وجود بیش از 15 هزار تقاضای شهری و 6 هزار تقاضای روستایی برای برآورد خسارت زلزله در شهرستان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: این تقاضاها به بنیاد مسکن و فرمانداری ارسال شده که در دست رسیدگی و اقدام قرار دارد.
به گفته وی، از سوی دیگر 2 نفر بر اثر زلزله در شهرستان کرمانشاه جان باختند که یکی در بیمارستان و دیگری در ماهیدشت جان خود را از دست داده است.
رنجبر خاطرنشان کرد: همچنین 64 واحد سنگبری و 58 واحد شیشه بری در حادثه اخیر متحمل خسارت شده اند که برای آنان پرونده تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه تا وصول دستورالعمل جدید، واحدهای خسارت دیده شهری و روستایی مبنای معرفی برای دریافت امهال تسهیلات بانکی به مدت 2 سال است، ادامه داد: محور این موضوع واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری است و دستورالعمل جدید براساس سخنان و رایزنی های استاندار کرمانشاه با بانک مرکزی و مسئولان مربوطه اعلام می شود.
به گفته وی، اگر واحدهای خسارت دیده در روستاها و سطح شهر توسط بنیاد مسکن مورد تایید قرار گیرد به تایید فرمانداری نیز خواهد رسید و این لیست به مدیریت بحران و سپس به بانک های مربوطه ارسال می شود که براساس دستورالعمل، بانک ها موظف به امهال و یا تمدید وام های پرداختی هستند.
رنجبر یادآور شد، در بحث واحدهای صنعتی، صنفی و کشاورزی آسیب دیده، واحدهایی که از طریق دستگاه های مربوطه و یا اتحادیه مربوطه به فرمانداری معرفی شوند تایید شده و به مدیریت بحران و بانک ها برای موضوع امهال ارسال می شود تا پس از دریافت دستورالعمل جدید، مبنای کاری قرار گیرد.
وی با قدردانی از حضور پرشور کرمانشاهیان در یوم الله 22 بهمن، اظهار داشت: ملت ایران با این حضور نشان دادند که خواهان تداوم امنیت و خنثی کننده هر نوع فتنه از نقشه از سوی بیگانگان و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.
شهرستان کرمانشاه یک میلیون نفر از جمعیت 2 میلیون نفری استان را در خود جای داده است.
8066/7460 خبرنگار:زهره کریم زاده ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.