احسان ایمانی هرسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه آموزش روستاییان و عشایر از اولویت های فنی و حرفه ای در راستای مهارت آموزی به این قشر است، افزود: بیشترین حجم این آموزش ها در مناطق روستایی کوزران و سرفیروزآباد بوده است.
وی با اشاره به اینکه برخی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای در زلزله دچار آسیب شدند، گفت: با این وجود عملکرد 10 ماه این اداره کل مثبت است به طوریکه تاکنون 107 درصد از تعهدات محقق شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بخش زیادی از آموزش های فنی و مهارتی توسط آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد ارائه می شود، گفت: در 9 ماه سپری شده از سال جاری 235 آموزشگاه در 197حرفه و 35 رشته فعالیت داشته اند.
او اظهار کرد: در حوزه آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد به عنوان بخش خصوصی اشتغال و گردش اقتصادی مناسبی داریم و هم اکنون نزدیک به یک هزار نفر در این آموزشگاه ها به عنوان موسس، مدیر، مربی و منشی مشغول خدمت هستند.
ایمانی هرسینی با بیان اینکه آموزش ها در بخش خصوصی کاملا تقاضا محور بوده که غالب آموزش ها یعنی حدود 74 درصد در حوزه خدمات ارائه شده است، گفت: آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد نسبت به بخش دولتی نیز بهره وری بالایی دارند و در سنجش مهارت نیز بیشترین قبولی را به خود اختصاص داده اند.
وی بیان کرد: در سال جاری 13 هزار نفر دوره در بخش خصوصی برگزار شده که 63 درصد آموزش های مهارتی آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد در شهرستان ها ارائه شده است.
وی با بیان اینکه بیشترین متقاضیان آموزشگاه های خصوصی خانم ها هستند، گفت: بیشترین رشته ها نیز رشته های خدماتی می باشد.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد و براساس آمارهای رسمی نرخ بیکاری آن 22 درصد است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.