به گزارش خبرنگار ایرنا، خسرو شهبازی روز چهارشنبه در نشست خبری با موضوع تشریح پروژه های افتتاحی این سازمان در دهه فجر در سرسرای اجتماعات جهاد کشاورزی افزود: این تعداد پروژه شامل 134 طرح آب و خاک، هشت طرح تولیدات دامی، پنج طرح تولیدات گیاهی، هفت طرح صنایع کشاورزی، چهار طرح منابع طبیعی و آبخیزداری و 2 طرح شیلات است.
به گفته او، 134 طرح‌ آب و خاک شامل 761 هکتار اجرای سیستم های آبیاری، احداث کانال آبیاری عمومی برای آبرسانی به 2 هزار و 300 هکتار، احداث یک هزار مترمربع استخر ذخیره آب، چهار مورد تجهیز و برقی کردن چاه آب کشاورزی است.
وی به افتتاح هشت پروژه تولیدات دامی نیز اشاره کرد و گفت: این تعداد پروژه نیز شامل پرورش میش داشتی 500 راسی، پرورش مرغ گوشتی 20 هزار قطعه ای، پرورش مرغ مادر 25 هزار قطعه ای، پرورش گوسفند داشتی 250 راسی، گاوداری 20راسی، 600 کلنی زنبورعسل و پرورش مرغ گوشتی 15 هزار قطعه ای و پرورش شتر مرغ است.
وی پنج طرح تولیدات گیاهی را نیز شامل چهار طرح گلخانه و یک مورد احداث باغ مدرن ذکر کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه گفت: هفت طرح صنایع کشاورزی شامل یک سیلوی 15 هزار تنی، یک واحد خوراک آماده دام 88 هزار تنی، واحد تولید چرم صنعتی 25 هزار تنی، یک واحد بسته بندی زعفران، یک واحد بسته بندی انواع حبوبات 2 هزار و 500 تنی، غذای آماده طیور و آبزیان چهار هزار تنی و بسته بندی اسانس خوراکی می باشد.
به گفته شهبازی، چهار طرح منابع طبیعی و آبخیزداری شامل 2 مورد طرح غنی سازی جنگل، یک مورد احداث کمربند حفاظتی و نصب آبگرمکن خورشیدی است.
در دهه فجر امسال همچنین 2 طرح پرورش شیلاتی نیز شامل 2 طرح ماهی در قفس با ظرفیت 250 تن در سال افتتاح می شود.
استان کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.
استان کرمانشاه با حدود سه میلیون راس گوسفند و بز و 200 هزار راس گاو و گوساله یکی از قطب های دامپروری کشور محسوب می شود که از این تعداد حدود یک میلیون و 100 هزار راس دام در اختیار عشایر استان قرار دارد.
سالانه 450 هزار تن محصولات دامی در استان تولید می شود که از این میزان حدود 36 هزار تن آن گوشت قرمز و بیش از 300 هزار تن نیز شیر است.
اکنون یک کشتارگاه صنعتی دام در شهر کرمانشاه و 11 کشتارگاه سنتی و 9 کشتارگاه مرغ در استان فعال است.
در استان کرمانشاه همچنین 783 واحد مرغداری‌ صنعتی گوشتی و تخمگذار فعال است که سالانه بیش از 63 هزار و 700 تن گوشت مرغ و 11 هزار تن تخم مرغ در این تعداد واحد تولید می شود.
جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه در 31 شهر و 2 هزار و 600 روستا سکونت دارد.
آئین های گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از 12 تا 22 بهمن برگزار می شود.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.