به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا محمودیان روز دوشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت روند بازسازی مناطق زلزله زده گیلانغرب، افزود: براساس تصمیم اتخاذ شده و دستور استاندار کرمانشاه، به هریک از واحدهای مسکونی تخریبی نوع یک مطابق خواست خانوار، یک دستگاه کانکس اهدا و یا کمک بلاعوض پرداخت خواهد شد.
وی اضافه کرد: این کمک بلاعوض در مناطق روستایی 30 میلیون ریال و در نقاط شهری 50 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: این مبلغ علاوه بر کمک بلاعوض برای احداث واحدهای مسکونی است که مقرر شد در کمترین زمان ممکن محقق تا مشکلات خانوارهای باقی مانده برطرف شود.
محمودیان اظهارداشت: گیلانغرب پس از سرپل ذهاب، بیشترین آسیب را از نظر حجم خسارت ناشی از وقوع زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان متحمل شده است.
وی ادامه داد: برای رفع برخی موانع اداری در سامانه بانکی و پرداخت تسهیلات نیز تدابیر لازم اتخاذ و مقرر شده ارائه خدمات به زلزله زدگان شتاب بیشتری گیرد.
وی اظهار کرد: مردم مناطق غربی کرمانشاه به واسطه ایثار و مقاومت در دوران دفاع مقدس و مرزداری، حق بزرگی بر گردن نظام و دولت دارند و امروز سزاوار شایسته ترین خدمات هستند.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب نیز در این نشست، از پایان کار ارزیابی خسارت ناشی از وقوع زلزله خبر داد و گفت که از مجموع 207 روستای این شهرستان، 199 روستا دچار خسارت شده است.
فرهاد همتی افزود: در این شهرستان در مجموع چهار هزار و 746 واحد باید احداث شود و 16 هزار و 832 واحد مسکونی نیز نیازمند تعمیر است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون در سطح یک هزار واحد مسکونی، کار آواربرداری انجام شده است، افزود: تاکنون 211 واحد مسکونی پی سازی شد و در 84 واحد نیز دیوارچینی به پایان رسیده است.
همتی ادامه داد: همچنین 56 واحد مسکونی در مرحله اسکلت بندی و تاکنون کار احداث 2 واحد مسکونی نیز به پایان رسیده است.
وی گفت: از مجموع 666 واحد تحویلی به قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) برای اسکان موقت زلزله زدگان، تاکنون 350 سکو اجرا شده که کار نصب 294 واحد آن پایان یافت و277 واحد تحویل شد.
وی افزود: با این وجود برای اسکان موقت یک هزار و 543 تن از خانوارهای زلزله زده، باید کانکس واگذار و یا با پرداخت کمک بلاعوض، مشکل اسکان موقت آن ها برطرف شود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7079/7398/3012/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور**انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.