علی محمد زوراوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: پس از شهر هرسین، شهرستان صحنه با هشت سانتی متر، کنگاور با پنج سانتی متر و کرمانشاه نیز با 4.5 سانتی متر بیشترین بارش را به خود اختصاص دادند.
وی افزود: همچنین در 24 ساعت اخیر میانگین بارش برف در شهرستان سنقر و کلیایی و شهر گهواره هر یک به سه سانتی متر و در شهرهای دالاهو، اسلام آبادغرب و حمیل نیز هر کدام به یک سانتی متر رسید.
زورآوند همچنین به بارش باران در این مدت نیز اشاره و با بیان اینکه میانگین بارش باران در استان به 4.5 میلی متر رسید، افزود: بیشترین بارش از صحنه با 15.6 میلی متر، هرسین 15 میلی متر و سرارود با 12.7 میلی متر گزارش شد.
معاون هواشناسی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: طی 24 ساعت اخیر شاهد بارش 6.3 میلی متر باران در شهر کرمانشاه نیز بودیم که با این مقدار بارندگی بارش های امسال مرکز استان به 79.2 میلی متر رسید که نسبت به سال قبل 36 درصد و نسبت به بلندمدت 60 درصد کاهش نشان می دهد.
وی میانگین بارش های سال زراعی جاری استان کرمانشاه (اول مهر تا هشتم بهمن) را 114.5 میلی متر ذکر کرد و افزود: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سیال زراعی قبل که 118.6 میلی متر بوده چهار درصد و نسبت به مسیانگین بلند مدت 47 درصد کاهش نشان می دهد.
زورآوند در بخش دیگری از سخنانش از کاهش محسوس دمای هوا در نقاط مختلف استان تا پایان هفته جاری اشاره و اظهار کرد: برای امشب دمای 13 شهرستان به جز قصرشیرین به زیر صفر درجه می رسد.
معاون هواشناسی استان افزود: کنگاور و سنقر و کلیایی دمای 10 درجه زیر صفر، اسلام آبادغرب و پاوه دمای 9 درجه زیر صفر، کرمانشاه دمای هشت درجه زیر صفر، روانسر و جوانرود دمای هفت درجه زیر صفر و دالاهو دمای 6 درجه زیر صفر را تجربه می کنند.
وی یادآور شد: همچنین اهالی شهرستان های صحنه، هرسین و ثلاث باباجانی دمای پنج درجه زیر صفر، سرپل ذهاب دمای 2 درجه و گیلانغرب نیز دمای یک درجه زیر صفر را تجربه خواهند کرد، ضمن اینکه دمای هوای امشب قصرشیرین نیز بین صفر و یک درجه بالای صفر خواهد بود.
زورآوند در پایان گفت: دمای روزانه شهرستان های استان نیز نسبت به روز شنبه (هفت بهمن) بین 6 تا 8 درجه کاهش خواهد یافت.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.