به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما روز چهارشنبه در دیدار مسئولان نظام پرستاری استان کرمانشاه به مناسبت روز پرستار، اظهار کرد: یکی از خصوصیات مومن واقعی آن است که خود را برای آسایش دیپران به رنج و سختی می اندازد که این خصوصیت نیکو به خوبی در جامعه پرستاران مشاهده می شود.
وی ادامه داد: پرستاران به صورت شبانه روزی در حال تلاش و خدمت رسانی به بیماران هستند و این خدمات برای آنها حفظ خواهد شد و پاداش آن نزد خداوند محفوظ است.
آیت الله علما افزود: به فرموده حضرت امام (ره) هنگامی که بیماری وارد بیمارستان یا مراکز درمانی می شود چشم امیدش اول به خداوند است و بعد به پرستاران و این موضوع نشان دهنده ارزش بالا و نقش اساسی این افراد در جامعه است.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تاکید کرد: پرستاران همواره مایه دلگرمی بیماران بوده اند و با صبر و بردباری امید را به آن هایی که روئی تخت بیمارستان ها هستند، هدیه می کنند.
آیت الله علما از تلاش های تمامی پرستاران استان خصوصا بعد از واقعه زلزله که به صورت شبانه روز تلاش کردند قدردانی و برای آن ها آرزوی موفقیت کرد.
** سه هزار و 500 پرستار در استان کرمانشاه فعالیت می کنند
رئیس هیات مدیره نظام پرستاری کرمانشاه نیز در این دیدار از فعالیت سه هزار و 500 پرستار در استان خبر داد و گفت: 2 هزار و 250 نفر آنها دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد پرستاری هستند.
علی اکبر ویسی افزود: هم اکنون در دانشکده های پرستاری استان 600 دانشجو مشغول به تحصیل هستند ضمن اینکه 33 نفر از اعضای هیات علمی و 3 دانشیار نیز در این دانشکده ها حضور دارند.
وی همچنین با اشاره به زلزله آبان ماه گذشته در غرب استان اضافه کرد: پرستاران یکی از اصنافی بودند که در زمان زلزله عملکرد خوب و مثبتی را ارایه دادند و در کنار کادر پزشکی از همان لحظات اول از هیچ تلاش و خدمتی فروگذار نکردند.
ویسی یادآور شد: 6 ماه است که مطالبات پرستاران پرداخت نمی شود و بیمه ها به تعهدات خود عمل نمی کنند که انتظار می رود هر چه زودتر به این مشکل رسیدگی شود.
خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
8066/7458
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.