به گزارش خبرنگار ایرنا؛ دکتر رضا بهنام مخصوصی روز دوشنبه در آئین افتتاح این مرکز با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به انجام اعمال جراحی عیوب انکساری نظیر نزدیک بینی، دوربینی، آستیگماتیسم و پیرچشمی توسط این دستگاه افزود: مجربترین متخصصان و فوق متخصصان چشم کار اعمال جراحی با این دستگاه را انجام می دهند و با توجه به حضور پزشکان محدودیتی برای تعداد اعمال جراحی در روز وجود ندارد.
وی مهمترین ویژگی این دستگاه را صفرشدن خطای عمل دانست و گفت: افزایش سرعت عمل، راحت بودن تخت بیمار، لمسی بودن مانیتور، ابعاد کوچک دستگاه و مجهز به مکنده ذرات قرنیه جدا شده از چشم حین عمل از دیگر ویژگی های این دستگاه لیزیک است.
مدیرعامل بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه در ادامه گفت: بخش چشم پزشکی این بیمارستان با 11 اتاق فعال و47 تخت برای بیماران بستری، در خدمت مردم استان است.
دکتر مخصوصی با اشاره به تهیه آمپول اوستین برای بیماران دیابتی که مانع خونریزی شبکیه می شود، افزود: به طور متوسط روزانه حدود 70 تزریق آمپول اوستین در مرکز انجام می گیرد.
وی با اشاره به فعالیت هفت فوق تخصص و 6 متخصص در مرکز امام خمینی اظهار کرد: در 6 ماه اول سال جاری 10هزار و 326 عمل جراحی چشم در مرکز انجام گرفته و بالاترین نوع عمل انجام شده فیکو و در جراحی سرپایی آوستین است.
او همچنین در مورد مهمترین تجهیزات بخش چشم این بیمارستان نیز گفت: یک دستگاه اسلیت لمپ، ایندایرکت، سه عدد افتالمسکوپ و نسل جدید دستگاه لیزیک که تارگی تهیه شده بیمارستان امام خمینی را جزء مجهزترین مراکز در حوزه چشم پزشکی قرار داده است.
بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه با مساحت 32 هزار و 500 متر مربع، زیربنای 12 هزار متر، 220 تخت مصوب و 224 تخت فعال، شامل بخش های چشم، گوش و حلق و بینی، سوختگی، داخلی، مسمومیت، آزمایشگاه، رادیولوژی، دیالیز، عفونی، اتاق های عمل، کلینیک و آی سی یو در حال فعالیت است.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه در مجموع 13 بیمارستان دولتی دارد که از این تعداد هفت بیمارستان در کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه واقع شده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.