رضا محمودیان روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: نیروهای امدادی هلال احمر به سومار اعزام شده اند تا پس از استقرار در مناطق شهری و روستایی گزارش اولیه را ارسال کنند.
وی افزود: فرماندار قصرشیرین و بخشدار سومار نیز در منطقه حضور پیدا کرده و به همراه 6 تیم ارزیاب هلال احمر در حال ارزیابی و بررسی حادثه زمین لرزه هستند.
محمودیان ابراز امیدواری کرد؛ زمین لرزه 5.6 ریشتری که ساعتی پیش سومار و شهرهای اطراف آن را لرزاند، خسارتی به بار نیاورده باشد.
این زمین لرزه ساعت 10:29 دقیقه در مرز استان های کرمانشاه و ایلام حوالی جنوب شرقی سومار و در عمق هشت کیلومتری زمین اتفاق افتاده است.
به گفته مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه سه پس لرزه دیگر نیز به فاصله 20 دقیقه پس از زمین لرزه 5.6 ریشتری در همان حوالی بوقوع پیوست که بزرگترین آن ها 5.4 ریشتر قدرت داشت.
تا ساعت 9 صبح امروز یک هزار و 726 پس لرزه در استان به ثبت رسیده بود که 311 مورد بالای سه ریشتر قدرت داشته و 58 مورد هم بالای چهار ریشتر بوده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان نیز که در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد باعث کشته شدن 620 تن و مصدومیت 12 هزار و 386 نفر شد.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3033/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.