محمودرضا نیازی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر هفت هزار و 500 مورد بازرسی در قالب طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) و در راستای صیانت از حقوق مصرف کننده از واحدهای صنفی در استان کرمانشاه انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: در این بازرسی‌ها که با هدف کنترل کیفیت کالاهای دارای نشان استاندارد و ناامن کردن بازار برای عرضه کنندگان محصولات و خدمات فاقد کیفیت انجام می‌شود، بازرسان استاندارد به صورت مستمر واحدهای صنفی مراجعه کرده و کالاهای فاقد علامت استاندارد را شناسایی می کنند.
نیازی افزود: طبق تبصره 3 ماده 59 قانون نظام صنفی کشور مبنی بر الزام بر عرضه کالاهای دارای علامت استاندارد، نگهداری و فروش کالاهای مشمول استاندارد اجباری بدون علامت استاندارد ایران ممنوع بوده و لازم است با متخلفان از قوانین استاندارد برخورد قانونی صورت گیرد.
مدیرکل استاندارد کرمانشاه یاداوری کرد: لیست کالاهای فاقد علامت استاندارد شناسایی شده به اتاق اصناف استان اعلام شده تا نسبت به توقیف و جمع آوری آن ها اقدام نمایند.
وی همچنین با اشاره به نمونه برداری و آزمون 550 فرآورده دارای نشان استاندارد از مراکز عرضه و اصناف کرمانشاه افزود: با انجام نمونه برداری کیفیت محصولات موجود در سطح بازار نیز مورد سنجش قرار می گیرد تا از کیفیت محصولات تولید داخل اطمینان حاصل شده و اگر کالاهای دارای نشان استاندارد با کیفیت نامطلوب به بازار عرضه شده باشند، با تولیدکنندگان آن برخورد شود.
نیازی تصریح کرد: هزینه خرید و آزمون هر نمونه در بازار مصرف به طور میانگین چهار میلیون ریال است که در راستای صیانت از حقوق مصرف کننده اعتبار فوق هر ساله از سوی سازمان ملی استاندارد تامین اعتبار می گردد.
وی در پایان اظهار کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده کالاهایی که پس از ارسال کد 10 رقمی ذیل نشان استاندارد روی بسته بندی کالا به سامانه پیامکی 10001517، اعتبار آن‌ها تأیید نشد یا فاقد علامت استاندارد بودند، این اداره کل را از طریق تلفن گویای 24 ساعته 1517 در جریان قرار داده تا با متخلفان مربوطه برخورد قانونی شود.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.