به گزارش خبرنگار ایرنا؛ هوشنگ بازوند روز یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمانشاه در سرسرای اجتماعات امید استانداری افزود: قانون به این ستاد اجازه رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را داده و از این رو همه دستگاه های اجرایی باید براساس قانون عمل کنند و مصوبات ستاد را به عنوان قانون بپذیرند.
او با تاکید بر احیای واحدهای صنعتی و تولیددی استان گفت: باید از همه ظرفیت های قانونی برای احیای این واحدها استفاده کرد و دستگاه های اجرایی و بانک ها نیز در این راستا حمایت و تلاش کنند.
وی همچنین بر اهلیت داشتن افرادی که قرار است این واحدها را احیا کنند تاکید کرد و افزود: برخی از واحدهای استان براثر ضعف مدیریت تعطیل شده است، از این رو باید این واحدها را به افرادی واگذار کنیم که اهلیت و تخصص کار داشته باشند و بتوانند واحدها را فعال کنند.
وی با بیان اینکه برخی از مشکلات واحدهای استان را از طریق هماهنگی بین دستگاه های اجرایی می توان برطرف کرد، گفت: مشکلاتی که در استان قابل رفع نیست را از طریق مسئولان مرکز از جمله وزیر صنعت، معدن و تجارت پیگیری می کنم.
در این جلسه مشکلات 6 واحد صنعتی و تولیدی استان کرمانشاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
برخی از این واحدها مشکلاتی از جمله بدهی به شرکت های برق، گاز و مالیات داشتند و برخی نیز بدهکار سیستم بانکی هستند.
شرکت 'کرپ ناز' از واحدهای نساجی استان یکی از واحدهایی است که مشکلات فنی دارد و متعلق به هلدینگ سرمایه گذاری بانک ملت است که مقرر شد این واحد تعیین تکلیف و زمینه های واگذاری آن به سرمایه گذاری که اهلیت دارد، فراهم شود.
واحد پاک مایه اسلام آبادغرب که به سیستم بانکی بدهی دارد از دیگر واحدهای تعطیل استان است که به گفته حاضران در جلسه واحدی ورشکسته است اما احیای آن توجیه فنی دارد.
واحد تولیدی شن و ماسه کوهسار از دیگر واحدهای تعطیل است که قرار شد استاندار کرمانشاه این موضوع را پیگیری کند.
مجتمع گلخانه ای اسلام آبادغرب هم که با شرکت گاز مشکل دارد نیز قرار شد از طریق مکاتبه با این شرکت مشکلات آن برطرف شود.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با 30 هزار نفر اشتغالزایی است.
استان کرمانشاه با 22 درصد نرخ بیکاری هم اکنون در صدر استان های کشور قرار دارد.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.