شهاب نادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بحث استمهال وامها با پیگیری های بنده و استاندار کرمانشاه طی نامه ای از وزیر اقتصاد دستور این کار را گرفتیم.
وی اظهار کرد: در این نامه بطور مشخص وزیر اعلام کردند که استمهال وام حتما باید صورت گرفته و به مردم اعلام و اجرایی شود.
نماینده مردم پاوه و اورامانات افزود: استمهال شامل تمام مردم شهرستانهای زلزله زده از جمله پاوه، ثلاث باباجانی، روانسر و جوانرود بوده زیرا تمامی مردم این مناطق از زلزله آسیب دیده اند وهیچ استثنایی وجود ندارد و این استمهال شامل تمام افراد و تمام تسهیلات خواهد بود.
وی گفت: در این شرایط بانکها نباید از مردم منطقه زلزله زده اقساط دریافت می کردند که تعدادی این کار را کردند.
نادری افزود: استاندار کرمانشاه به مسئول نمایندگی بانک مرکزی در استان اعلام کرده اند که هر بانکی که از حساب مشتریان وام گیرنده اقساط برداشت نماید به عنوان متخلف معرفی و با او برخورد خواهد شد.
وی تصریح کرد: هر کارمند یا مسئول بانکی از این تاریخ نسبت به برداشت اقساط مردم اقدام کند، مردم می توانند با شکایت به فرمانداری شهرستان موضوع را پیگیری و فرمانداری مسئول یا کارمند مورد نظر را به عنوان متخلف به استان معرفی نماید.
نماینده مردم پاوه و اورامانات با انتقاد از نحوه درجه بندی خسارت زلزله زدگان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بنده تحت هیچ شرایطی این درجه بندی را قبول ندارم و دلیل هم دارم.
نادری افزود: کارشناسان بنیاد مسکن ارزیابی را بلافاصله بعد از زلزله 21 آبان شروع کردند و این در حالی است که ما بعد از این زلزله بیش از یک هزار و 300 پس لرزه داشته ایم که بعضی از آنها بالای پنج ریشتر بوده است.
وی تصریح کرد: واحدهای مسکونی و غیرمسکونی مردم این مناطق در اثر این پس لرزه ها که تعداد زیادی از آنها یک زلزله قدرتمند بودند، استحکام خود را از دست داده اند و ارزیابی اولیه قابل قبول و منصفانه نیست.
نماینده مردم پاوه و اورامانات با بیان اینکه کانون قدرتمندترین زلزله 50 سال اخیر کشور ثلاث باباجانی و مناطق اورامانات بوده است، افزود: بنده این موضوع را به آقای تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم گفته ام و باید ارزیابی مجدد و منصفانه صورت گیرد.
نادری افزود: سهمیه کنکور برای دانش آموزان و متقاضیان شرکت در کنکور سراسری سال آینده شامل شهرستانهای اورامانات نیز شده و باید از این امتیاز بهره مند شوند.
شهرستان پاوه با بیش از 61 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد و در زلزله 21 آبان سال جاری و بیش از یک هزار و 300 پس لرزه آن دچار خسارت شده است.
7448/8066 خبرنگار:محمدهادی زامیاد ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.