فرهاد همتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع واحدهای ارزیابی شده تاکنون چهار هزار و 73 واحد مسکونی به طور 100 درصد تخریبی از نوع اول و دوم شناسایی شد که باید دوباره احداث شوند.
وی اظهار کرد: تعداد هشت هزار و 792 واحد مسکونی نیز به عنوان تعمیری کارشناسی شد و پیش بینی می شود حداکثر تا چند روز آینده، کار ارزیابی واحدهای مسکونی آسیب دیده در این شهرستان به پایان برسد.
وی اضافه کرد که احداث 666 واحد اسکان موقت برای زلزله زدگان به قرارگاه خاتم واگذار شد و تاکنون تعداد 63 سکو برای این امر احداث شد.
وی با بیان این که کار آواربرداری 220 واحد مسکونی تخریبی ناشی از زلزله اخیر در گیلانغرب به پایان رسید، اظهار کرد: تاکنون 2 هزار و 846 پرونده تسهیلات تشکیل شد و مالکان 150 واحد مسکونی نیز برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب با بیان اینکه تا این لحظه کار احداث 39 واحد مسکونی که در جریان زلزله اخیر تخریب شده اند آغاز شده و اکنون در مرحله پی کنی، فونداسیون و آرماتوربندی است، با اشاره به تخریب یک هزار و 236 واحد مسکونی از نوع اول، بر لزوم تقویت ماشین آلات و نیروی انسانی ستاد معین برای تسریع بخشیدن به کار بازسازی در این فصل سرد سال تاکید کرد.
همتی گفت: اسکان موقت زلزله زدگان نیز با توجه به بارش باران و سردی هوا شتاب می گیرد تا مردم نقاط آسیب دیده با مشکل کمتری مواجه شوند.
وی با اشاره به این که کار توزیع بسته های مواد غذایی در روستاهای زلزله زده همچنان در حال انجام است، گفت: با ارزیابی و بازدید صورت گرفته، 500 خانوار شهری که واحدهای مسکونی آن ها تخریب شد، نیازمند امداد رسانی هستند که امیدواریم با تلاش بیشتر دستگاه های اجرایی ذیربط این مهم محقق شود.
در جریان زلزله 21 آبان امسال بیش از چهار میلیارد ریال خسارت به بخش های مسکونی، دامی و کشاورزی شهرستان گیلانغرب وارد شد.
گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه بیش از 72 هزار تن جمعیت دارد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 579 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته 77 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7079/7398/3012/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.