به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز شنبه در شورای اداری ثلاث باباجانی، پرداخت کمک هزینه خرید لوازم منزل تا سقف 35 میلیون تومان، پرداخت وام بدون سود توسط بیمه دی، اعطای وام ذخیره صندوق شاهد بدون نوبت و پرداخت هدیه یک میلیون تومانی را از دیگر تسهیلات ویژه برای خانواده های شهدا و ایثارگر زلزله زده استان کرمانشاه عنوان کرد.
وی از شناسایی بیش از سه هزار واحد مسکونی آسیب دیده ایثارگران خبر داد و گفت: امروز کار ارزیابی خسارت واحدهای ایثارگران به اتمام رسید و کار پرداخت خسارت به مالکان آنها آغاز شده است.
وی در ادامه دیدار با بیش از هزار و 500 نفر از خانواده های ایثارگر، برقرار کردن مستمری برای 100 جانباز زیر25 درصد، پرداخت اجاره بها مسکن جانبازان و شهدا به مدت یک سال، تهیه کانس و تجهیزات و دارو برای ایثارگران زلزله زده را از دیگر خدمات بنیاد شهید اعلام کرد.

**کانس مهمترین نیاز زلزله زدگان
به گفته رییس بنیاد شهید، مهم ترین مشکل زلزله زدگان در این فصل سرد، نیاز به کانس برای اسکان اضطراری دانست و گفت: به محض برگشت به تهران در اولین فرصت تهیه کانکس را در جلسه هیأت دولت مطرح خواهم کرد.
وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه 32 هزار نفر زیرپوشش بنیاد شهید هستند، گفت: بنیاد شهید در سطح کشور بیش از سه میلیون نفر را زیرپوشش دارد و این کار بسیار وسیع و مشکل است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بازدید از شهرستان زلزله ثلاث باباجانی با خانواده های شهید سیف الله ملکی آینه وند در روستای چم زرشک، شهید اسماعیل غفوری در روستای زلان، شهید جوهر ویسی در روستای خمگران و جمعی از خانواده های شهدا و ایثارگر شهر تازه آباد از نزدیک دیدار و گفت و گو کرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 9 هزار و 800 شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 569 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته 77 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
8066 خبرنگار:عباداله آذرگون ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.