مراد علی تاتار روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، تعداد مجروحان ناشی از زلزله را نیز 250 نفر اعلام کرد.
تاتار در ادامه اظهار داشت: اسکان ضروری زلزله زدگان با توزیع چهار هزار تخته چادر در این شهرستان به پایان رسیده و برای اسکان موقت نیز به همین میزان یعنی چهار هزار کانکس نیازمندیم.
وی با بیان اینکه کانکس در چند روستای 100 درصد تخریبی این شهرستان به صورت کامل توزیع شده گفت: با توجه به اینکه شهرستان دالاهو در منطقه سردسیر قرار دارد امیدواریم هرچه سریعتر کانکس ها آماده شود تا در اختیار زلزله زدگان قرار دهیم.
تاتار با بیان اینکه هنوز آماری از میزان کمک های نقدی مردم به زلزله زدگان شهرستان دالاهو در دست نیست، گفت: طبق مصوبه دولت برای احداث واحد مسکونی روستایی مبلغ 50 میلیون ریال کمک بلاعوض و تا سقف 250 میلیون ریال تسهیلات با سود چهار درصد در نظر گرفته شده است.
وی همچنین گفت: طبق این مصوبه به ازای هر واحد مسکونی شهری مبلغ 60 میلیون ریال کمک بلاعوض و تا سقف 350 میلیون ریال تسهیلات با سود پنج درصد اختصاص خواهد یافت.
تاتار در پایان اظهار داشت: دولت برای کمک به زلزله زدگان کمک های بلاعوض یا وامی دیگر نیز برای خرید لوازم خانگی و تعمیرات واحد مسکونی و تجاری و غیره در نظر گرفته شده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 484 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
3209/8066 خبرنگار:عباداله آذرگون** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.