سعید سعیدی مجد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیمه به عنوان چتر حمایتی مناسبی برای روستانشینان محسوب می شود و انتظار می رود با همکاری شرکت های بیمه گر و روستائیان، پوشش کامل بیمه مسکن در روستاهای بخش مرکزی کنگاور را شاهد باشیم.
وی اظهار کرد: مخاطرات طبیعی مانند رانش زمین، قرار داشتن زمین در روی گسل، طوفان، آتش سوزی، سیل و برف و باران شدید خسارت هایی را به مردم وارد می کند و بیمه می تواند در این راستا آرامش خاطر ایجاد کند.
وی با اشاره به خسارتهای زلزله اخیر غرب استان کرمانشاه که باعث تخریب کامل 11 هزار واحد مسکونی روستایی شد، بیان کرد: گسترش بیمه روستاییان و عشایر و تعمیم بیمه حوادث در روستاهای بخش مرکزی کنگاور در صدر برنامه های بخشداری و شوراهای اسلامی این بخش قرار دارد و دهیاران نیز در این رابطه همکاری می کنند.
بخشدار مرکزی کنگاور با بیان اینکه هر خانوار تنها مبلغ 30 هزار ریال در سال بابت بیمه پرداخت می کند، اضافه کرد: بخشداری کنگاور نیز با پرداخت مبلغ 30 هزار ریال، که در مجموع 60 هزار ریال می شود، به شرکت های بیمه پرداخت می کند.
وی بیان کرد: شرکت های بیمه متعهد می شوند در صورت خسارت به واحدهای مسکونی روستایی، مبلغ 115 میلیون ریال و بابت وسایل و لوازم خانه، مبلغ 35 میلیون ریال به خسارت دیده پرداخت کنند.
سعیدی خاطرنشان کرد: نمایندگان شرکت های بیمه دولتی و خصوصی فعال در شهرستان کنگاور، آمادگی خود را برای همکاری اعلام کردند.
بخش مرکزی کنگاور حدود 85 روستا دارای سکنه دارد که جمعیتی بالغ بر 21 هزار نفر را شامل می شود.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است و دروازه ورودی این استان غربی است.
8066/7447 خبرنگار: مجید رحمتی ** انتشار دهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.