به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند چهارشنبه شب در جلسه کارگروه اشتغال استان افزود: کرمانشاه در بین سایر استان های کشور رتبه نخست بیکاری را به خود اختصاص داده و رفع این معضل نیازمند مدیریت جهادی مسئولان است.
وی بیان کرد: تمام توان و همت دولتمردان و مسئولان دستگاه های اجرایی معطوف به ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه شده و بی شک برای تحقق این مهم از تمام طرفیت ها و امکانات به شکل مطلوب استفاده می شود.
وی اظهارداشت: زلزله اخیر به بسیاری از واحدهای صنعتی، کشاورزی و گردشگری استان کرمانشاه خسارت جدی وارد کرده که احیای این واحدها، نیازمند تخصیص اعتبار به میزان کافی است.
وی ادامه داد: در جریان زلزله اخیر 77 واحد صنعتی در استان کرمانشاه تخریب شد و یا آسیب جدی دید که در نتیجه آن 800 تن به صورت مستقیم و یک هزار و 500 تن نیز به صورت غیرمستقیم بیکار شدند.
نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه اضافه کرد که همچنین هفت هزار واحد صنفی در غرب استان کرمانشاه در جریان زلزله اخیر تخریب و یا دچار آسیب جدی شد.
بازوند، اعتبار مورد نیاز به منظور تامین سرمایه در گردش و ثابت واحدهای صنعتی و صنفی که در جریان زلزله اخیر تخریب شده اند را سه هزار و 470 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: زلزله اخیر همچنین به 575 واحد صنعتی کشاورزی و هشت هزار و 300 واحد سنتی دامپروری خسارت زد.
وی اعتبار مورد نیاز برای احیای بخش کشاورزی خسارت دیده ناشی از زلزله اخیر را در قالب پرداخت تسهیلات، سه هزار و 850 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز اعلام آمادگی کرده اند.
استاندار کرمانشاه همچنین اعتبار مورد برای احیای صنعت گردشگری که در جریان زلزله اخیر دچار تخریب و یا خسارت شده اند را نیز 450 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی گفت: تعاونی های فعال که در جریان زلزله اخیر دچار خسارت شده اند، بانک توسعه تعاون باید متولی این بخش باشد و تمهیدات لازم رای برای احیای دوباره آن در نظر بگیرد.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون 444 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
در این زلزله حدود 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
7079/7399/8066 خبرنگار:سیروس صدیقی چگینی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.