به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل که در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، هدف اصلی ستاد تسهیل را بر طرف کردن موانع تولید برشمرد و افزود: شناسایی موانع تولید استان خود به خود منجر به اشتغال خواهد شد.
وی گفت: امروزه بحث گردشگری مانند پوشاک و سلامت در سبد خانوار قرار دارد، بنابراین با وجود گردشگران فروانی که در کشور وجود دارند باید زیرساخت های گردشگری و فضای کسب و کار گردشگری استان را فراهم کنیم.
وی اظهار کرد: از زمانی که در استان حضور پیدا کردم شاهد تلاشها و پیگیریهای مدیرکل میراث فرهنگی استان بوده ام و عملکرد آقای بالایی قابل تحسین است، اما تا وضعیت مطلوب فاصله داریم.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: در حوزه گردشگری نیاز به برندسازی و تجاری سازی داریم تا گردشگری نقش خود را در ایجاد اشتغال در استان بخوبی ایفا کنند.
بازوند در ادامه گفت: قبل از جذب سرمایه‌گذار به استان باید فضای کسب و کار استان را رو به راه کنیم تا خود به خود سرمایه‌گذاران تمایل پیدا کنند به استان بیایند.
استاندار کرمانشاه، نقش اعضا ستاد تسهیل برای رفع مشکلات تولید و رونق کسب و کار را بسیار حیاتی دانست و تاکید کرد: جلسه های ستاد تسهیل استان باید هفته ای چهار بار تشکیل شود.
وی گفت: اگر موفق شویم موانع سر راه تولید را بر داریم، سرمایه گذاران خودشان مشتاق به سرمایه گذاری در استان می شوند و ‌نیازی به پهن کردن فرش قرمز نیست.
در ادامه این جلسه مشکلات پروژه های گردشگری هتل های پارسیان و راه کربلا، مجتمع گردشگری اقامتی قلعه سینا و رستوران زاگرس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که تاکنون بیش از 2 هزار و 200 اثر آن ثبت ملی شده است.
مجموعه آثار تاریخی بیستون نیز در فهرست آثار جهانی قرار گرفته است.
8066 خبرنگار:عباداله آذرگون ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.