به گزارش خبرنگار ایرنا، وجه الله خدمتگزار صبح یکشنبه در نشست کارشناسان اداره کل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری و فرمانداری های استان کرمانشاه در محل این استانداری افزود: حرمت، کرامت و عزت مردم باید در عمل مورد توجه قرار گیرد‌.
به گفته او 'همین که دفاتر بازرسی پای درد دل مردم بنشینند و مشکلات آنان را بشنوند، باعث آرامش و امنیت ارباب رجوع می‌شود و آنها را به این باور می رساند که گوش شنوایی برای پیگیری نواقص وجود دارد.'
به اعتقاد او همانگونه که مردم به خواست نظام و دولت در صحنه های مختلف از جمله انتخابات حاضر می شوند، انتظار دارند که پس از انتخابات مشکلات آنان شنیده و پیگیری شود و این کار وظیفه ماست.
خدمتگزار از بازرسان خواست که منفی نگری نکنند زیرا این گونه نیست که گزارش ها و پیگیری دفاتر بازرسی مورد توجه مدیران قرار نگیرد.
او اضافه کرد: ادارات و سازمان های مختلف موظف به پاسخگویی به دفاتر بازرسی فرمانداری ها هستند و اگر از این وظیفه تخطی شد می توان به فرماندار، استاندار و حتی مرکز بازرسی وزارت کشور اطلاع داد.
هوشنگ بازوند،‌ استاندار کرمانشاه هم در بخشی از این جلسه حضور داشت.

**مهمترین انتقادها و پیشنهادهای بازرسان
پیش از سخنان خدمتگزار، مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کرمانشاه با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل عنوان کرد: از سال گذشته 2 اقدام مهم در این اداره کل انجام شده که نخست ثبت، پایش، ارجاع و پیگیری 260 هزار نامه مردمی در سفر تیر 95 کاروان تدبیر و امید به استان بود و دوم بازرسی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا که به خوبی اجرایی شد.
بهرام سلیمانی در ادامه به برخی مشکلات اداره کل بازرسی و حقوقی استانداری اشاره و اظهار کرد: مهمترین مشکل موجود نبود تناسب بین شرح وظایف و مسئولیت های دفاتر بازرسی با چارت سازمانی است.
او نبود اشراف کامل به وظایف و ظرفیت های دفاتر بازرسی و تداخل و موازی کاری با برخی دفاتر استانداری را از دیگر مشکلات اداره کل بازرسی بیان کرد.
اختصاص نیروی ثابت به اداره کل بازرسی، تفکیک بخش بازرسی و حقوقی این اداره کل، قرار گرفتن دفتر بازرسی شهرداری زیرنظر بازرسی استانداری و توجه بیشتر به آموزش و برگزاری دوره های کارگاهی از مهمترین پیشنهادهای سلیمانی برای ارتقای سطح دفاتر بازرسی بود.
در این جلسه بازرسان فرمانداری های استان کرمانشاه هم انتقادها و پیشنهادهایی داشتند از جمله: بی توجهی شهرداری ها و ادارات دولتی به جایگاه و درخواست های دفاتر بازرسی، نبود وحدت رویه در ادارات، کم توجهی به بخش حقوقی دفاتر بازرسی و ناآشنایی با این بخش، لزوم بکارگیری حقوقدانان برجسته در بخش حقوقی دفاتر، استفاده از وکلای دادگستری در طرح و پیگیری دعاوی، توجه به بحث آموزش و فعال سازی میز مبارزه با تخلفات اداری در ادارات دولتی.
اداره کل بازرسی استانداری و دفاتر زیر مجموعه آن در فرمانداری های استان تحت هدایت مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور فعالیت می کنند.
ارتقای سلامت اداری، تقویت معیار قرار دادن قانون، حمایت از شفافیت مالی، بهبود دسترسی همگانی به اطلاعات، حفاظت از اموال عمومی، ملاک قرار دادن منشور حقوق شهروندی و تدوین و اجرای نظام ارزشیابی عملکرد استانداران، فرمانداران و بخشداران از مهمترین وظایف و اولویت های مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 14 شهرستان و 2 هزار و 620 روستا است که از این تعداد یک هزار و 700 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارند.
7444/8066 خبرنگار: عبدالله الماسی ** انتشار دهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.