به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب روز شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی سرپل ذهاب افزود: این مبلغان برای برگزاری برنامه های دهه نخست محرم، تبیین فلسفه قیام عاشورا و پاسخ به سئوالات شرعی مردم راهی این نواحی شده اند.
وی از اجرای متمرکز برنامه عزاداری 58 هیات مذهبی این شهرستان در روزهای تاسوعا و عاشورا خبرداد و اظهار داشت: هیات های مذهبی در روزهای نهم و دهم محرم به صورت متمرکز در خیابان حرم احمد ابن اسحاق (ره) تجمع کنند و به عزاداری و سینه زنی بپردازند.
امام جمعه سرپل ذهاب اضافه کرد: ساماندهی مساجد، تکایا، ایجاد اتحاد و یکپارچگی میان آن ها، دنبال کردن خط مشی مشخص در نوحه سرایی ها و سینه زنی ها، برنامه ریزی برای برگزاری عزاداری هیات های مذهبی درشب های ماه محرم باید مورد توجه ویژه مسئولان باشد.
فرماندار سرپل ذهاب نیز در ادامه با اشاره به اینکه امام حسین (ع) با قیام تاریخی و خونین خود درس آزادگی، شرف و حریت به تمامی دنیا و آزاداندیشان تاریخ داد ،گفت: در ایام عزاداری های ماه محرم باید فعالیت ها در راستای احیای فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر باشد.
اکبرسنجابی افزود: برجسته نمودن عناصرحماسه و عزت، منطق‌، عقل و عاطفه در قیام حسینی، محرم و عاشورا‌، عمق بخشی به مفاهیم ناب اسلامی با استفاده از شور حسینی، هویت‌افزایی دینی شهروندان در بستر مناسبت عظیم عاشورا و توجه ویژه به نقش زنان در پیام‌رسانی انقلاب عاشورای حسینی باید درراس برنامه‌های هیات مذهبی باشد.
شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از90 هزار تن جمعیت دارد.
3012/7399 /8066 خبرنگار: سیروس صدیقی چگینی ** انتشار دهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.