به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد همتی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری گیلانغرب در آستانه هفته دفاع مقدس افزود: ثبت روز چهارم مهر ماه به عنوان روز مقاومت مردم غیور گیلانغرب در تاریخ دفاع مقدس در دست پیگیری است که امید است با ثبت این روز در تقویم کشور یکی از مطالبه های به حق مردم این دیار محقق شود.
وی اظهار کرد: گرامیداشت دوران حماسه و ایثار به عنوان نماد انسجام، غرور ملی، سند افتخار و اوج مظلومیت ملت ایران در برابر تهاجم استکبار است.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: هشت سال دفاع مقدس دوران سراسر حماسه ای است که عظمت و شکوه ملت ایران را در برابر زبونی و حقارت دشمنان نشان داد و از این رو باید به بهترین شکل حفظ و گرامی داشته شود.
همتی افزود: هم گرایی و اتحاد و انسجام ملی فارغ از هرنوع قومیت که الهام پذیر از فرهنگ عاشورا و روحیه شهادت طلبانه ملت ایران بود عامل تعیین کننده نصرت الهی در پیروزی های رزمندگان اسلام به شمارمی رفت.
وی اظهار داشت: برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس امسال متفاوت از سال های گذشته و به 2 صورت سراسری و منطقه ای با شعار'من انقلابی هستم' برگزار می شود که در گیلانغرب هم به لحاظ اهمیت خاص این ایام ده ها برنامه متنوع اجرا خواهد شد.
امام جمعه گیلانغرب هم با تاکید بر ضرورت تلاش هرچه بیشتر برای خدمت رسانی به مردم، همراهی و همدلی عمومی و حضور و ایستادگی مردم را از عوامل مهم افتخارات کسب شده در دوران دفاع مقدس دانست.
حجت الاسلام محمدرضا خاص امیری افزود: شهادت را نمی شود از مردم گرفت زیرا که شهادت موجب ایجاد وحدت بیشتر بین ملت ما است.
وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن فصل بازگشایی مدارس گفت: همه وظیفه داریم که در مقابل سرنوشت فرزندان خود احساس مسئولیت کنیم و باید در این راستا با تمام وجود به آموزش و پرورش کمک کنیم.
سرهنگ معصومعلی محمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گیلانغرب هم برگزاری مراسم ویژه چهارم مهر روز مقاومت مردم گیلانغرب در سال 59، غبار روبی و عطر افشانی مزارشهدا، به صدا درآمدن زنگ مقاومت، برگزاری یادواره های شهدا، برپایی غرفه های شهدا، اجرای شب شعر و خاطره گویی دفاع مقدس و ده ها برنامه فرهنگی و ورزشی دیگر را از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در این شهرستان عنوان کرد.
شهرستان گیلانغرب در دوران دفاع مقدس 750 شهید، 2 هزار و 250 جانباز و 141 آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، همچنین پنج هزار و 800 شهید مهاجر نیز از سراسر میهن اسلامیمان در ایام هشت ساله جنگ تحمیلی در نقاط عملیاتی این شهرستان به دیدار حق شتافته اند.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
3012/7398/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.