نعمت اله حقیقی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: علاوه بر این مقدار هزینه ای که برای فراهم شدن زیرساخت ها انجام شده، قیمت واگذاری زمین نیز کاهش پیدا کرده است.
وی یادآوری کرد: هم اکنون قیمت واگذاری هر متر مربع در شهرک صنعتی زاگرس 280 هزار ریال است که نسبت به سال گذشته حدود 300 هزار ریال کاهش داشته است.
حقیقی ادامه داد: علاوه بر این اقدام ها، افرادی که در شهرک صنعتی زاگرس اقدام به سرمایه گذاری کنند از معافیت مالیاتی 13 ساله نیز برخوردار خواهند بود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه تاکید کرد: شهرک صنعتی زاگرس که فاصله بسیار نزدیکی با شهر کرمانشاه دارد آماده حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.
وی در ادامه از اختصاص 2 هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و نوسازی صنایع و معادن خبر داد و گفت: تاکنون 60 واحد در سامانه بهین برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کرده اند.
وی افزود: تاکنون مبلغ یک هزار و 330 میلیارد ریال از این مبلغ جذب شده و امیدوارم به زودی توسط بانک ها به واحدهای متقاضی پرداخت شود.
حقیقی در ادامه و با بیان اینکه سال گذشته 67 واحد صنعتی با سرمایه گذاری بیش از 2 هزار و 200 میلیارد ریال به چرخه تولید بازگشتند، گفت: با فعال سازی این واحدها زمینه اشتغال هزار و 400 نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه یادآوری کرد: در دولت تدبیر و امید فعال سازی 133 واحد صنعتی و تولیدی راکد و نیمه فعال در استان با سرمایه گذاری سه هزار و 860 میلیارد ریال و اشتغالزایی چهار هزار و 134 نفر فراهم شده است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری، بیش از 45 واحد از رکود خارج و فعالیت خود را با ظرفیت کامل از سر گیرند.
در استان کرمانشاه که با بیش از 22 درصد نرخ بیکاری، در صدر استان های بیکار کشور قرار دارد، بالغ بر یک هزار پروانه بهره برداری صنعتی با 30 هزار اشتغالزایی صادر شده است.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.