به گزارش خبرنگار ایرنا، دعای پرفیض عرفه با حضور قشرهای مختلف مردم و زائران و عاشقان امام سحین (ع) در جوار کربلای معلا در نقطه صفر مرز رسمی خسروی از لحظاتی قبل پس از اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی امام جمعه موقت قصرشیرین آغاز شد.
قشرهای مختلف مردم امروز از سراسر میهن اسلامی خود را به شهرستان قصرشیرین و مرز بین المللی خسروی رسانده اند تا زمزمه های عارفانه شان در فضایی معنوی در آسمان نقطه صفر مرزی به نجوای عاشقانه حجاج در صحرای عرفات بپیوندند.
این آیین معنوی یادگار ارزشمند مرحوم ابوترابی سید آزادگان است که شرکت کنندگان با حضور در این مکان معنوی که قدمگاه شهداست به عشق سرور و سالار شهیدان در مرز خسروی زمزمه های عارفانه خود را سر می دهند.
فرماندار قصرشیرین پیش از اقامه نماز ظهر و عصر در سخنانی گفت: امسال با همت همه مسئولان، تامین کنندگان امنیت و رایزنی مقام های کشورمان با عراق ، شاهد بازگشایی مرز رسمی خسروی در ایام اربعین به روی زائران امام حسین (ع) خواهیم بود.
فرامرز اکبری اظهارداشت: در این راستا از همه امکانات و ظرفیت های استان و شهرستان قصرشیرین به منظور آماده سازی زیرساخت های لازم در مرز خسروی برای ارائه خدمات مطلوب به زائران حسینی استفاده شده است.
وی بیان کرد: قصرشیرین امروز میزبان زائرانی از سراسر کشورمان است که به منظور شرکت در آیین پرفیض دعای عرفه به در مرز خسروی حضور یافته اند با خدا خود راز و نیاز کنند.
فرماندار قصرشیرین ادامه داد: در فرازهایی در دعای پرفیض عرفه آمده است که ما بگوییم 'حسین ابن علی (ع) ما مسیر توحید را با نام تو طی می کنیم' و این افتخاری برای تمام مسلمانان است.
اکبری اضافه کرد که زیارت قبور مطهر امامان معصوم و ائمه اظهار، حج فقراست و همه کسانی که با عشق به حسین (ع) در دعای پرفیض عرفه حضور یافته اند ، خداوند را سوگند می دهند که به حق این امام همام به مسیر سعادت دنیوی و اخروی برسند.
وی گفت: مرز خسروی از سال ها پبش تاکنون میزبان زائران امام حسین (ع) است و امسال نیز با تلاش همه مسئولان و بازگشایی مرز ، باز هم مدال نوکری زائران و عاشقان به امام حسین بر گردن اهالی این شهرستان قصرشیرین آویخته می شود.
وی افزود: توحید بدون امامت راه به جایی نمی برد و از این رو اگر مسیر ائمه اطهار را طی نکینم، راه خطا رفته ایم.
نماز ظهر و عصر امروز نیز در نقطه صفر مرزی خسروی به امامت حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی امام جمعه موقت قصرشیرین اقامه شد.
پس از سخنرانی فرماندار قصرشیرین، دعای پرفیض عرفه توسط مداح حسن شهبازی قرائت شد.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق با 2 مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان، نزدیکترین نقطه کشورمان به کربلای معلی است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.