به گزارش خبرنگار ایرنا، حشمت الله فلاحت پیشه روز یکشنبه در شورای برنامه ریزی که با شرکت مجمع نمایندگان استان به مناسبت هفته دولت برگزار شد، بر لزوم احداث راه آهن تا مرز خسروی تاکید کرد و افزود: در این نامه فواید کشوری رسیدن راه آهن به مرز خسروی به منظور توسعه صادرات بیان شود.
فلاحت پیشه در این جلسه بر سلامت مرز در استان کرمانشاه تاکید کرد و گفت: در برخی استان ها مرز به محلی برای رانت تبدیل شده است و باید تلاش کنیم در استان این گونه نشود و مرز را در خدمت دولت و ملتمان قرار بدهیم.
وی در ادامه پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک تدوین بودجه استانی در شهریور ماه به منظور رایزنی در سطح کشوری را داد.
فلاحت پیشه خواستار تطبیق دستاوردهای مدیران استان با احکام قانون برنامه و سیاست های اعلامی دولت شد و افزود: میزان رفع موانع توسط مدیران استان در طرح های ملی و ملی استانی شده باید بررسی شود.
نماینده اسلام آباد غرب در ادامه از مجموعه مدیریت استان به خاطر ریسک مدیریتی و تخصیص بودجه برای احیا طرح های ملی راکد در اسلام آباد غرب تشکر کرد.
فلاحت پیشه از تخصیص 620 میلیارد ریال برای بیمارستان و 13 پروژه بهداشتی- درمانی به عنوان انقلابی در اسلام آباد غرب نام برد.
وی از جایابی ایستگاه راه آهن اسلام آبادغرب خبر داد و افزود: تمام کارهایی که برای پتروشیمی اسلام آبادغرب لازم بوده توسط مدیریت استان انجام شده ضمن اینکه روکش 110 کیلومتر از جاده های استان برای آماده سازی بزرگراه اربعین دیگر ریسکی بود که توسط مدیریت استان انجام شده است.
این نماینده مجلس در ادامه در خصوص تاخیر احداث دانشکده رازی اسلام آباد غرب گلایه کرد و گفت: با وجود اینکه 10 میلیارد ریال بودجه روی حساب است و مجوزش را نیز وزارت علوم صادر کرده اما مدیر مربوطه در استان در اجرای این طرح تعلل می کند.
فلاحت پیشه در پایان از الزام دولت در قانون برنامه توسعه برای اختصاص 10 درصد سهم بیشتر شاخص های توسعه استانی استان های جنگ زده به نسبت سایر استان ها خبر داد و گفت: این قانون از سال آینده جدی می شود ومدیریت استان باید برای جذب اعتبار این بخش دست خالی نباشد.
فرهاد تجری نماینده سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ظرفیت و توان نمایندگان مضاعف است و مدیریت استان می تواند از این ظرفیت استفاده کند.
او با اشاره به مزایای طرح بزرگ سردسیری گفت: 900 هکتار زمین زراعی مرغوب در استان داریم که فقط 55 درصد سهم آب این طرح به استان اختصاص داده شده که تقسیم ناعادلانه ای است.
تجری گفت: برای استفاده کامل از مزایای طرح گرمسیری باید ظرفیت نگهداری آب در استان 280 میلیون لیتر باشد اما هم اکنون این ظرفیت با وجود سدهای منطقه 20 میلیون لیتر است که این بخش نیز نیازمند اقدام جدی است.
او منطقه آزاد تجاری قصرشیرین را منشا تحول بزرگ برای استان عنوان کرد و با اشاره به عبور زوار عتبات عالیات از خسروی روند پیشبرد کارها در این زمینه را کند اعلام کرد و خواستار تسریع در روند امور شد.
تجری همچنین به عقب ماندگی مناطقی از گیلانغرب و سرپل ذهاب در طرح گازرسانی اشاره کرد و خواستار جدیت بیشتر در این بخش شد.
او در پایان بر لزوم احداث راه آهن تا خسروی تاکید کرد و خواستار رایزنی و پافشاری به این موضوع شد.
احمد صفری نماینده کرمانشاه نیز گفت: انتظار داریم در آغاز هفته دولت کارها به صورت جهادی انجام بشود بخصوص اینکه دلیل کندی کارها در دولت قبل کمبود اعتبار بود و این مشکل هم کنون برطرف شده است.
وی خواستار تلاش مدیریت استان برای تخصیص اعتبار به طرح های استان شد؛ صفری همچنین بر پیگیری اجرای طرح سردسیری در استان تاکید کرد.
حجت الاسلام جواد حسینی کیا نماینده سنقر و کلیایی نیز ابراز امیدواری کرد که در بودجه سالهای آتی سهم بیشتری برای استان محروم کرمانشاه در نظر گرفته شود.
وی به مشکلات بیمه کشاورزی اشاره کرد و گفت: بیمه محصولات کشاورزی براساس هزینه است نه درآمد و این موضوع باعث ضرر کشاورزان شده است؛ ضمن اینکه پول کشاورزان به موقع پرداخت نمی شود.
حسینی کیا از تخصیص دیرهنگام پروژه های عمرانی گلایه کرد و افزود: بیشتر مناطق استان کرمانشاه و شهرستان سنقر و کلیایی سردسیری است و با فرا رسیدن زود هنگام فصل سرما در عمل کارهای عمرانی متوقف خواهد شد.
وی گفت: در سنقر 110 روز زمستان داریم و با این تخصیص دیرهنگام اعتبارات معلوم نیست چه وقت بخواهیم کاری انجام دهیم بخصوص اینکه مشکلات جدی در حوزه راه منطقه وجود دارد.
حسینی کیا تاکید کرد که باید شرایط اقلیمی منطقه در تخصیص اعتبار لحاظ شود.
او بیشترین گلایه مردم را در خصوص وضعیت اینترنت بیان کرد و خواستار اصلاح پوشش ضعیف اینترنت در مناطق دورافتاده شد.
حسینی کیا همچنین به کمبود پزشک متخصص در شهرستان ها اشاره کرد و گفت: یک ماه آینده زمان توزیع پزشکان متخصص است و باید به این موضوع توجه جدی شود تا مردم شهرستانها مجبور نباشند با توجه به خطرات جاده ای به مرکز استان بیایند.
نماینده سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی در پایان خواستار توجه ویژه به ورزش روستایی شد و افزود: شایسته نیست مدال آور جهانی استان زیرپوشش کمیته امداد باشد یا اینکه ورزشکاران ما حتی پول کرایه ماشینشان را نداشته باشند.
شهاب نادری نماینده اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز گلایه مند بود که مدیریت استان هنوز به نامه او در خصوص ارزیابی عملکرد مدیران منطقه پاسخی نداده است.
عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مجمع نمایندگان استان کرمانشاه بیشترین همکاری را در مجلس برای رای اعتماد کابینه داشته اند.
وی توفیق دولت را توفیق نظام عنوان کرد و افزود: نباید کاری کنیم که همدیگر را به زمین بزنیم.
مصری بر لزوم کار جهادی تاکید کرد و افزود: در مقایسه با سایر استان ها در گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار استان عقب هستیم در حالی که طبق قانون تا پایان سال 96 باید تمام روستاهای بالای 20 خانوار گازرسانی می شد.
او ادامه داد که باید از اقتصاد رانتی به سمت اقتصاد مولد پیش برویم؛ مصری گفت: کشوری که از راه مالیات پول به دست می آورد تولیدش فعال است و اشتغالزایی خواهد داشت.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.