سید جواد حسینی کیا روز شنبه به ایرنا افزود: نسخه شفا بخش اقتصاد داخلی، تحقق اقتصاد مقاومتی است و اقتصاد مقاومتی در واقع توجه به داشته ها و توانمندی هایی است که داریم.
وی تاکید کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند یک عزم جدی هستیم که محصولات را باید با کیفیت بیشتر و با رویکرد رقابت پذیری و صادراتی تولید کنیم.
حسینی کیا اظهار داشت: بانک ها نباید به جای بانکداری بنگاه داری کنند که هم اکنون عمده بانک ها بنگاه دار شده اند و به دنبال کارهای اقتصادی هستند.
وی افزود: مردم باید استفاده از تولیدات داخلی را بر تولیدات خارجی ترجیح دهند تا چرخ های اقتصادی کشور در حرکت باشد و معضلاتی مانند بیکاری، طلاق، اعتیاد و سایر ناهنجاری های اجتماعی نیز از بین برود.
نماینده مردم سنقر و کلیایی گفت: منابع بانکی باید به سمت حمایت از کشاورزان جهت دهی شود و مجلس شورای اسلامی نیز می تواند در موضوع صادرات، مالیات و ارزش افزوده به کشاورزان کمک کند.
حسینی کیا افزود: برای توسعه بخش کشاورزی و صادرات محصولات کشاورزی، نیازمند نظارت جدی هستیم که باید دولت و مجلس در این راستا چاره اندیشی کنند.
وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که کشاورزان با آن مواجه هستند نداشتن سامانه ای جامع در کشور است که این سامانه جامع بتواند کاشت و برداشت محصولات کشاورزی را مدیریت کند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل نداشتن همچنین سامانه ای شاهد هستیم که یک سال سیب زمینی، یک سال پیاز و یا محصولات دیگر زیاد می شود و در واقع کشاورز به ورطه سقوط می رسد و حاصل دسترنج و زحمات یکساله کشاورزان هیچ می شود.
حسینی کیا اضافه کرد: نداشتن برنامه های منظم و منسجم از سوی دیگر مشکلات کشاورزان را تشدید می کند که به عنوان مثال در شهرستان سنقر و کلیایی بیش از صدها تن تخمه آفتابگردان بر روی دستان کشاورزان مانده و از سویی دیگر مافیاهای ثروت و قدرت از کشورهای چین، شیلی، اوکراین و روسیه تخمه آفتابگردان وارد می کنند.
وی تاکید کرد: اگر دولت تصمیم دارد که محصولات کشاورزی را خریداری کند باید تولیدات و محصولات کشاورزان داخلی را خریداری کند.
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالیت دلالان مشکلات کشاورزان را تشدید کرده اضافه کرد: پرداخت نکردن به موقع مطالبات کشاورزان یکی دیگر از مشکلات فرا روی کشاورزان است که باید این مهم در دستور کار جدی مسئولان باشد.
8066/7455 خبرنگار: یوسف فتاحی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.