علی حسین مرادی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، به قطعی آب در برخی از مناطق استان اشاره کرد و افزود: قطعی های آب که در برخی از مناطق صورت می گیرد عوامل و دلایلی مختلفی دارد.
وی اظهار کرد: در ایران بطور متوسط در هر شبانه روز هر نفر 197 تا 200 لیتر آب مصرف می کند که در کلانشهرها در اوج فصل گرما میزان مصرف به 250 لیتر در روز هم می رسد، که شهر کرمانشاه هم درهمین حدود و گاها بیشترهم هست.
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه در ادامه گفت: الگوی مصرف برای هر مشترک در ماه بین 18 تا 20 متر مکعب و در شهرهای گرمسیری هم تا 24 مترمکعب است که این رقم از سوی مشترکان رعایت نمی شود.
او اضافه کرد که رعایت نکردن الگوی مصرف، استفاده از انشعابات غیرمجاز، وجود شبکه های فرسوده، حوادث ناشی از عملیات اجرایی سایر دستگاه ها، استفاده از سیستم های خنک کننده مثل کولرهای آبی در فصل گرما، مصارف غیرضرور وغیرمتعارف مثل شستن کوچه ها و معابر، حیاط خانه ها و شستن خودرو از جمله عواملی است که در افت فشار آب تاثیر دارد.
به گفته او، همچنین کنترل نکردن تاسیسات داخلی، وجود پدیده نوظهور ریزگردها، کمبود مخازن و اجرا نشدن خطوط بین مخازن و افزایش ظرفیت تصفیه و تامین آب در شرایط فعلی، اختلال در ایجاد تاسیسات از جمله برق و نقص در الکتروپمپ ها، کاهش منابع آبی مثل چشمه ها، سراب ها و چاه های آب نیز از دیگر دلایلی است که در توزیع آب و افت فشار و همچنین قطعی در برخی از مناطق شهر کرمانشاه و شهرهای استان تاثیرگذار است.
وی اظهار کرد که شرکت آب و فاضلاب ناچار به تعدیل فشار بر شبکه و اعمال محدویت در توزیع آب در ساعتی از شب در برخی مناطق شهر کرمانشاه است و این وضعیت برای رفاه حال آنها می باشد که در ساعات روز با کمبود آب مواجه نشوند.
مرادی در ادامه سخنان خود رعایت الگوی مصرف، کنترل مصرف آب ناشی از تاسیسات داخلی، جلوگیری مصارف غیرضروری و نامتعارف و استفاده از مخزن ذخیره و پمپ آب برای واحدهای بیش از سه طبقه که براساس مقررات مسئولیت تامین فشار به عهده خود مشترکان می باشد را به مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه توصیه کرد.
وی همچنین با یادآوری اینکه در فصل گرما هر مشترک چنانچه 10 درصد از مصرف آب را صرفه جویی کند، به طور قطع ما با مشکل کمتری مواجه هستیم، اظهار امیدواری کرد با این راهکارها مصرف آب مدیریت شود و شهروندان ما را در ارائه خدمت بهتر یاری کنند.
او در ادامه با اشاره به اینکه براساس استاندارد جهانی و برپایه گزارش سازمان ملل هر فردی روزانه 50 لیتر آب نیاز دارد تا بنوشد، غذا درست کند و نیازهای بهداشتی خود را مرتفع کند، گفت: سازمان جهانی بهداشت مقدار متوسط سرانه مصرف 150 لیتر برای برآوردن نیازهای بهداشتی هر نفر در روز تعیین کرده است و از این رو طبق اعلام همین سازمان از کل آب های موجود جهان تنها سه درصد قابل دسترس است و باقی مانده آب دریا و غیرقابل نوشیدن است.
وی اظهار کرد که از این سه درصد، 2.5 درصد به حالت یخ و در یخچال های قطب جنوب و قطب شمال قراردارد و در دسترس بشر نیست.
شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر را در 28 شهر استان زیرپوشش خدمات آب رسانی شرب سالم و بهداشتی دارد.
تعداد کل مشترکان آب استان کرمانشاه 366 هزار و 296 فقره و تعداد مشترکان فاضلاب نیز 305 هزار و 330 فقره است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 14 شهرستان و بیش از 2 هزار و 600 روستا است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.