ایرج شهبازی یکشنبه در گفتگو با ایرنا، با اشاره به آبرسانی سیار به روستاهای استان در آستانه فصل گرما اظهار کرد: از این 93 روستا، 31 روستای آن مربوط به شهرستان کرمانشاه است و شهرستان‌های سرپل ‌ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.
به گفته وی، آبرسانی سیار در سطح روستاهای استان پراکنده است و مختص به روستاهای خاصی نمی‌شود و سایر روستاهایی که آبرسانی سیار نمی‌شوند از منابع آب سالم و مطمئن برخوردارند.
شهبازی، تعداد روستاهایی که سال گذشته در زمان پیک آبرسانی سیار شدند را 300 روستا اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال در پیک آبرسانی هم برای همین تعداد روستا آبرسانی سیار داشته باشیم.
وی افزود: هرچه به پایان فصل گرما نزدیک شویم میزان نیاز به آبرسانی سیار بیشتر می‌شود و حتی ممکن است تا اواخر پاییز هم ادامه داشته باشد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه در خصوص کیفیت و سلامت آبی که بین روستاییان توزیع می‌شود، گفت: آب از منابع سالم تهیه می‌شود و کلرزنی هم روی آن انجام می‌گیرد، به علاوه مراکز بهداشت نیز با انجام آزمایش، کیفیت و سلامت آب را بررسی می‌کنند.
شهبازی اضافه کرد: بهینه سازی و تغییر الگوی مصرف در بخش آب شرب روستایی همواره مورد تاکید بوده و این شرکت خود را ملزم به اتخاذ تمهیدات و برنامه ریزی برای استفاده درست آب شرب توزیعی بین مشترکان کرده است.
وی اضافه کرد: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که ما در یک کشور نیمه خشک زندگی می کنیم و منابع آبی ما به شدت در حال کاهش است و از سوی دیگر جمعیت کشورمان رو به افزایش می باشد، لذا توجه به مصرف درست آب بسیار ضروری است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه عنوان کرد: از سوی دیگر باید توجه داشت آبی که مشترکان مصرف می کنند به فاضلاب تبدیل می شود که خطر جدی برای محیط زیست به شمار می رود، لذا هرچه در مصرف آب مدیریت داشته باشیم به حفظ محیط زیست هم کمک می کنیم.
شهبازی با اشاره به هزینه های بالای تمام شده آب گفت: آب بهایی که مشترکان پرداخت می کنند تنها 20 درصد هزینه ها را پاسخ می دهد و 80 درصد مابقی از منابع عمومی دولت تامین می شود، اما اگر همین 20 درصد را هم دریافت نکنیم، خدمات رسانی مطلوب ما را تحت شعاع قرار می دهد.
7445/8066 خبرنگار: سامان رحمتیان ** انتشاردهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.