به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کرمانشاه، محمودرضا نیازی روز شنبه اظهار کرد: در جریان بازرسی‌های کارشناسان این اداره کل از مراکز تولید و عرضه کالاهای مشمول استاندارد اجباری، 50 کیلوگرم کره در بسته بندی های پنج کیلوگرمی و 62 کیلوگرم پنیر اولیه در ظروف پلی اتیلن که به صورت غیرمجاز تولید شده بود، در سردخانه یکی از واحدهای تولیدی استان کشف شد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این فرآورده ها مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده و تولید و توزیع آنها بدون نشان استاندارد ممنوع می باشد، پیش از عرضه به بازار در سردخانه این واحد تولیدی توقیف شد.
نیازی در ادامه و با اشاره به ارسال پرونده این واحد تولیدی به تعزیرات حکومتی، افزود: براساس مستندات ارائه شده توسط اداره کل استاندارد کرمانشاه و با توجه به اظهارات و دفاعیات غیر موثر مدیران واحد تولیدی، به استناد ماده 13 قانون تعزیرات حکومتی و ماده 3 قانون حمایت از مصرف کنندگان، حکم به تعطیلی آن واحد تولیدی تا زمان اخد پروانه کاربرد علامت استاندارد داده شد.
مدیرکل استاندارد کرمانشاه یادآوری کرد: براساس قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد تولید، تمرکز، ‌توزیع و فروش کالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران جرم محسوب می شود و مطابق قانون با متخلفان از قوانین استاندارد از طریق مراجع ذیربط برخورد خواهد شد.
وی افزود: طبق قوانین سازمان ملی استاندارد ایران، استفاده غیرمجاز و جعل نشان استاندارد فرآورده‌های بر روی فرآورده های تحت پوشش جرم محسوب شده و متخلفان به حبس تعزیری تا 6 ماه و جزای نقدی محکوم خواهند شد.
نیازی با اشاره به اهداف و وظایف اداره کل استاندارد در خصوص نظارت بر کیفیت کالاها و خدمات مشمول استاندارد گفت: استفاده از کالای با کیفیت حق مسلم شهروندان است و اداره کل استاندارد کرمانشاه در راستای تکالیف سازمانی ، تمام سعی و تلاش خود را برای انجام بهینه مسئولیت های خویش بکار بسته و همواره نظارت دقیق خود را بر تولید و عرضه کالاهای سلامت محور با کیفیت به کار می بندد.
مدیرکل استاندارد کرمانشاه در ادامه خاطرنشان کرد: در همین راستا و در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه افزایش تولید و اشتغال از ابتدای سال جاری 15 پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده های تولیدی واحدهای تولیدی و خدماتی تحت پوشش صادر شده است.
وی با بیان اینکه اینکه مدیران کنترل کیفیت به عنوان یکی از بازوان نظارتی سازمان ملی استاندارد در واحدهای تولیدی و خدماتی زیرپوشش این اداره کل مشغول به فعالیت می‌باشند، افزود: هم اکنون 350 نفر از مدیران کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی و خدماتی زیرپوشش این اداره کل مشغول به فعالیت هستند.
نیازی یادآوری کرد: در سال گذشته 50 نفر نیروی جدید دانشگاهی نیز به عنوان مدیران کنترل کیفیت از طریق این اداره کل در واحدهای تولیدی و خدماتی استان مشغول به کار شدند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.