سرهنگ منصور فتاحی روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا، هدف از برگزاری طرح هجرت 3 را کمک به مناطق محروم، پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان، مهارت آموزی، کاهش مشکلات اجتماعی و آشنایی آنان با احکام اسلامی دانست و افزود: هر دانش آموز به مدت 10 روز در اردوهای بسیج سازندگی فعالیت خواهد داشت و در هر شهرستان 2 اردوگاه خواهران و برادران به صورت دائمی در ایام تابستان برپا خواهد شد.
وی، مهم ترین فعالیت این دانش آموزان را در زمینه تعمیر و ساخت، رنگ آمیزی، خطاطی و نقاشی مدارس سطح استان بخصوص مدارس مناطق محروم عنوان کرد.
وی با بیان اینکه سال گذشته بسیج سازندگی در قالب طرح هجرت دو 515 مدرسه را تعمیر و رنگ آمیزی کرد، گفت: امسال در نظر داریم با اعتباراتی که آموزش و پرورش و قرارگاه سازندگی سپاه استان به این اردوها اختصاص داده حدود 500 مدرسه دولتی را تعمیر و رنگ آمیزی کنیم.
فتاحی، دیگر اقدام مهم بسیج سازندگی استان را برپایی اردوهای جهادی ویژه دانشجویان دانست که بدون هیچ چشم داشتی به مناطق محروم استان رفته و به کار ساخت و ساز خانه، مدرسه، پل و تعمیر آب انباری روستاییان محروم می پردازند.
وی با اعلام اینکه اردوهای جهادی بزودی آغاز خواهد شد، گفت: قرارگاه بسیج سازندگی استان کرمانشاه برنامه های بسیاری برای سازندگی در نظر دارد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 321 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.
3209/8066 عباداله آذرگون ** انتشاردهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.