‍به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار کرمانشاه عصر جمعه در نشست صمیمی با سازمان های مردم نهاد استان افزود: بنده و همکارانم اهمیتی ویژه برای فعالیتهای سازمانهای مردم نهاد قائلیم و ارتقا آمار رشد این سازمانها از 185 به 315 مورد بیانگر اهمیت این عرصه برای مسئولان دولت تدبیر و امید در استان است.
وی اظهار کرد: تشکیل مجدد و احیای تشکل خانه سمن ها و پیگیری اختصاص مکان سازمانی به آن، نشانه اهمیت سمنها برای مسئولان استان است.
وی اضافه کرد: فکر می کنیم که دولت در تمام دنیای امروز و نتیجه تجارب بشر در عرصه اجتماعی به این نکته رسیده است که دولت ها در تصدی امور اجتماعی حضور حداقلی داشته باشد و اداره امور جوامع باید به خود مردم محول شود.
استاندار کرمانشاه گفت: جوامعی که در آن دولت بخواهد امور مرتبط با حوزه اجتماعی را کاملا در کنترل بگیرد، دچار نوعی، فساد، عقب ماندگی گسترده و مفرط، می شوند.
رازانی افزود: اقیانوس عظیمی از استعداد و توانایی و فرصت در متن مردم وجود دارد که اگر به حرکت در بیاید می تواند هر عرصه ای را دگرگون کند، اگر جامعه سازوکاری را به وجود بیاورد که امکان استفاده از این توانمندی فراهم شود، قله های توسعه را درخواهد نوردید.
او تصریح کرد: ما در کشور و به تبع آن کرمانشاه هم در مسایل اجتماعی و هم در حوزه فرهنگ دچار آسیب هایی هستیم، یکی از این مسائل فرهنگی 'عدم باور به خود و‌توانمندیهای خود» بخصوص در میان نسل جوان است، به ‌گونه ای که تلقی عمده جوانان این است که تنها دولت باید شغل را برای آنها آماده کند در حالیکه جوان باید خود پویا و ‌کوشا باشد و البته دولت نیز زمینه اشتغال را فراهم کند.
استاندار کرمانشاه اظهار کرد: باید با مشارکت خود تشکلها برنامه ای برای توسعه کیفی و کمی تشکلها در پنج سال آینده تدوین کنیم که در حالت ایده آل بتوانیم تعداد تشکلها را از رقم 315 تشکل کنونی، به هزار تشکل برسانیم، به گونه ای که با اجرای این برنامه، علاوه بر شهرها و بخشها، حتی هیچ دهستانی در استان نباشد که از حضور و فعالیت سمن ها بی بهره باشد.
رازانی گفت: ما در استان کرمانشاه به شدت به «اجتماعی شدن» نیاز داریم و از معضلات ما در استان این است که عده ای برای حل و فصل خشونتها فورا به سمت نزاع می روند، در حالیکه این شیوه حتی نباید به عنوان راه حل نهایی نیز مدنظر باشد، سمن ها در اجتماعی شدن می توانند نقشی محوری ایفا کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه هم در این نشست گفت: اگر اصل تنوع را به رسمیت نشناسیم و از آن کمک نگیریم با مشکلات عدیده ای در عرصه های مختلف روبرو خواهیم شد.
یوسف شاه حسینی افزود: اگر توجه به قانون نداشته باشیم، امکان امنیت، آرامش و سنجیدگی در امور را از دست خواهیم داد.
وی اضافه کرد: «اعتدال گرایی» به عنوان یک نگرش به ما کمک خواهد کرد که قدمهایی اساسی و راهبردی در امور اجرایی بر داریم.
وی گفت: از جمله مصادیق بارز 'تشریک مساعی'، نهادسازی، ساختارسازی، کاهش تصدی‌گری های دولتی و واگذاری امور به مردم است و احزاب و سازمانهای مردم نهاد می توانند در این زمینه راهگشا باشند.
معاون استاندار کرمانشاه گفت: در استان با وجود مشغله های اجتناب ناپذیری همچون برگزاری پنج انتخابات، از مباحث مرتبط با توسعه اجتماعی و فرهنگی غافل نبوده ایم و در قیاس با سالهای گذشته می توانیم با همدلی مضاعف و بیش از پیش، مباحث مختلف توسعه اجتماعی و فرهنگی را دنبال کنیم.
شاه حسینی افزود: اختصاص فضای قانونی و احیای ساختار خانه سمن ها از جمله فعالیتهای ارزشمند دولت تدبیر و امید در استان در عرصه توسعه فرهنگی و اجتماعی بوده است.
وی گفت: مبحث رفع آسیبهای اجتماعی، به تعبیر مقام معظم رهبری نیاز به نگاهی همه جانبه و بلند نظر دارد و باید با استفاده از همه ظرفیتها با روش های علمی می بایست در حل آنها بکوشیم.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.