مراد محمودیان فر روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان گندم از سطح 11 هزار و 620 هکتار از مزارع این شهرستان برداشت شد که از مجموع محصول تولید شده هفت هزار و 500 هکتار توسط مراکز از پیش تعیین شده خریدار شد و 2 هزار تن نیز به خود مصرفی کشاورزان می رسد.
مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین، سطح زیرکشت گندم آبی در سال زراعی جاری در این شهرستان را یک هزار و 400 هکتار و سطح زیرکشت گندم دیم را نیز هشت هزار و 125 هکتار اعلام کرد و اظهارداشت: در هر هکتار از اراضی دیم 700 کیلوگرم و در هر هکتار مزارع آبی نیز سه تن گندم برداشت داشت.
محمودیان با بیان این که امسال تولید گندم در سال زراعی جاری در مقایسه با پارسال 50 درصد کاهش داشته است، علت این امر را کاهش بارندگی، پراکنش نامناسب باران، کاهش سطح زیرکشت به خاطر اجرای سامانه های آبیاری تحت فشار و باران دیرهنگام برای کشت بیان کرد.
وی با بیان این که 25 دستگاه کمباین کار برداشت محصول گندم را در شهرستان بر عهده داشتند، بیان کرد: سه مرکز خرید در این شهرستان گندم مازاد بر مصرف نیاز کشاورزان را خریداری کردند.
وی گفت: پارسال از مجموع 11 هزار و 672 هکتار سطح زیرکشت گندم دیم و آبی در مجموع 20 هزار و 488 تن گندم برداشت شد.
براساس آمارهای موجود میزان بارش باران در سال زراعی جاری در شهرستان قصرشیرین جاری 189 میلیمتر بود که در سال زراعی گذشته این میزان 512 میلیمتر به ثبت رسیده است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت دارای 30 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است.

***پایان برداشت گندم در مناطق گرمسیری شهرستان گیلانغرب
مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب نیز با بیان این که کار برداشت گندم در مناطق گرمسیری این شهرستان پایان یافته است، گفت: از 13 هزار هکتار زمین های کشاورزی گیلانغرب در مجموع بیش از 30 هزار تن گندم برداشت شد که از این میزان 27 هزار تن آن به صورت مازاد برمصرف کشاورزان توسط مراکز خرید گندم شهرستان خریداری شده است.
سعید حیدرپو در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: برداشت گندم در 10 هزار هکتار از اراضی زیرکشت در مناطق سردسیر گیلانغرب نیز که از امر آغاز شده است تا 15 تیر ادامه خواهد داشت.
وی با بیان این که پیش بینی می شود بیش از 15 هزار تن گندم در نقاط سردسیر گیلانغرب برداشت شود ، ادامه داد: با توجه به گستردگی منطقه ، امسال 97 دستگاه کمباین برای برداشت محصول به کار گیری شده است.
وی اظهارکرد: تاکنون به جز یک مورد حریق در سطح سه هکتار از مزارع گندم گیلانغرب، مشکل خاص دیگری نداشته ایم و کاربرداشت به سرعت انجام گرفته است.
شهرستان گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه دارای 41 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است که سالیانه 90 هزار تن انوع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
7079/3012/7398/8066 خبرنگاران:نازنین باباخانی و سلطانمراد شهبازپور** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.