دکتر صید محمد قاسمی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: دامداران در این کلاس ها با راه های مبارزه و پیشگیری از این بیماری از جمله سمپاشی بدن و جایگاه نگهداری دام، رعایت بهداشت فردی، جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام و دستکاری نکردن کنه های روی بدن دام آشنا شدند.
او گفت: با توجه به شروع فصل گرما و خطر شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام شبکه دامپزشکی شهرستان دالاهو اقدام هایی را برای پیشگیری و مقابله با این بیماری ها از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در سطح شهرستان انجام داده است.
وی بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را یک بیماری خطرناک ویروسی برشمرد و تصریح کرد: این بیماری در دام علائم جسمانی خاصی ندارد اما در صورت انتقال به انسان بسیار خطرناک و کشنده است.
قاسمی همچنین خاطرنشان کرد: شبکه دامپزشکی شهرستان دالاهو علاوه بر ارائه آموزش های یاد شده، با همکاری دامداران به سمپاشی روستاهای با ریسک بالا اقدام کرده است.
وی با توصیه به شهروندان برای خرید گوشت مورد نیاز خود از مراکز معتبر و مجاز تحت نظارت دامپزشکی، یادآور شد: شماره های تماس 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه نیز آماده دریافت گزارش ها، انتقادها و پیشنهادهای مردمی است.
شهرستان دالاهو با 36 هزار نفر جمعیت در 100 کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.