به گزارش خبرنگار ایرنا ،حجت الاسلام علی ملکی شنبه شب در آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مسجد مهدیه و در جمع مردم روزه دار قصرشیرین افزود: زبان از بیان ویژگی های شخصیت امام ناتوان و قاصر است زیرا او از اولیای برگزیده خدا در زمین بود.
وی با بیان این که امام خمینی (ره) خود یک دنیا بود و سکاندار فکری و هدایت بشری است، اظهارداشت: حرکتی که امام بنیان گذاشت و امروز اقتدار جمهوری اسلامی آن ثمره آنست، حرکت در مسیر پیامبر گرامی اسلام بود.
وی ادامه داد: به گفته حضرت آیت الله جوادی آملی 'امام نه یک سید یا امام زاده بلکه کاری که ایشان انجام دادند پیامبران بنی اسراییل از عهده آن بر نیامدند'.
وی گفت: امام ذخیره خدا برای اسلام و مردم در عصر حاضر است و به گفته شهید بزرگوار محمدباقر صدر 'باید در خمینی ذوب شد زیرا تمام وجود او برکت برای بشریت بود'.
خطیب جمعه قصرشیرین در ادامه به بیان ابعاد ویژگی شخصیت امام خمینی (ره) پرداخت و افزود: امام (ره) یک شخصیت دینی مبارز علیه استبداد بود و بنیان ظلم و زورگویی علیه مستضعفان را بنا گذاشت.
حجت الاسلام ملکی اضافه کرد که تا قبل از انقلاب اسلامی ایران دنیا به 2 بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود و شرق به رهبری اتحاد جماهیر شوروی سابق و غرب به رهبری آمریکا دنیا را برای خود تقسیم کرده بودند.
وی بیان کرد: این 2 ابر قدرت تمام ثروت های ملت های مختلف دنیا را چپاول می کردند و هیچ کشوری جرات مقابله با آن ها را نداشت، اما امام خمینی (ره) شعار مرگ بر آمریکا سر داد و این ویژگی بارز این عالم بزرگ دینی بود.
وی شجاعت، ساده زیستی، زهد و خدا پرستی را از مهم ترین ویژگی های امام خمینی (ره) عنوان کرد و گفت: امام (ره) همواره خود را یک طلبه می نامید و با همین لباس طلبگی رژیم طاغوت را سرنگون کرد.
امام جمعه قصرشیرین ادامه داد: به برکت وجود امام راحل، امروز ایران اسلامی پرچمش در دنیا برافراشته است و باید قدردان وجود با برکت رهبر معظم انقلاب باشیم زیرا ولایت فقیه استمرار حرکت انبیاست.
نوحه خوانی و سینه زنی روزه داران قصرشیرین پایان بخش این آیین بود.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق دارد.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.