به گزارش ایرنا، علیرضا ایزدی روز شنبه در کمیته مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو افزود: تنها یک مورد مشکوک به ابتلا به این بیماری در روزهای اخیر در کنگاور مشاهده شد که پس از قرنطینه و آزمایش های مربوطه، ابتلای نامبرده به این بیماری منفی بود.
ایزدی با اشاره به جمعیت بالای دامهای شهرستان کنگاور و نیز گسترش بیماری تب کنگو گفت: لازم است که دستگاههای متولی، راههای خودمراقبتی در برابر این بیماری را به مردم آموزش دهند.
جدا نگاه داشتن جایگاه دام از محل زندگی، خود داری از له کردن کنه با دست، تهیه گوشت مورد نیاز از محلهای مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی و خودداری از کشتار دام در محلهای غیرمجاز از جمله موارد مورد احتیاط بود که فرماندار کنگاور به آن‌ها اشاره کرد.
دکتر صالحی مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان کنگاور هم در این جلسه گفت: افرادی که به هر شکلی با دام یا ذبح آن سر و کار دارند یا گوشت آلوده را به شکل خام و نیم‌پز استفاده کنند و افرادی که در تماس با کنه هستند اعم از روستائیان و افرادی که برای دلایل مختلف در مناطق روستایی حضور پیدا می‌کنند و احتمال گزش کنه برای آنان وجود دارد، از افراد در معرض خطر بیماری تب کریمه کنگو محسوب می‌شوند.
به گفته کارشناسان تب کریمه کنگو بیماری مشترکی بین انسان و حیوان است که با تب و درد عضلاتی ناگهانی شروع و در نهایت به علائم خونریزی دهنده ختم می‌شود.
علائم خون ‌ریزی دهنده شامل خونریزی گوارشی مانند استفراغ خونی یا مدفوع همراه با خون، خون ‌ریزی دستگاه تناسلی، خون‌ ریزی لثه، قرمزی و خون‌ ریزی ملتهب چشم و خون ‌ریزی زیرپوستی به شکل قرمزی کبودی روی پوست است.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.
8066/7447 خبرنگار:مجید رحمتی ** انتشاردهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.