به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله رازانی روز سه شنبه در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری افزود: هنر و زیباشناسی اوج تعالی و تکامل انسان است و خداوند متعال در بسیاری از آیات قرآن خودش را به عنوان یک هنرمند و دوستدار زیبایی معرفی می کنند.
وی در ادامه گفت: هنر به عنوان غذای روح و اوج تعالی و تکامل انسان در کنار نیازهای زیستی مثل آب و غذا و مسکن از ضروریات زندگی است و انسان ها ذاتا هنر را دوست دارند.
رازانی اظهار داشت: بسیاری از صاحبان نظران توسعه، توسعه فرهنگی را مقدمه رشد و توسعه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی می دانند.
وی در ادامه به مقایسه تاثیر فرهنگ صرفه جویی و پس انداز در سبک زندگی استان های مختلف کشور پرداخت و گفت: در استان هایی مثل کرمانشاه که کمتر فرهنگ پس انداز و صرفه جویی در آنها وجود دارد، در مقایسه با استان هایی که حتی از نظر شاخصه های رشد اقتصادی وضعیت مطلوبی هم ندارند، عقب افتادگی بیشتری مشاهده می شود.
استاندار کرمانشاه تاریخ و تمدن استان کرمانشاه را همزاد با ایران دانست و گفت: باور دارم اگر بخواهیم تحول و کاری برای این استان انجام بشود باید ابتدا در حوزه فرهنگ و هنر شروع شود و وضعیت فرهنگی و هنری در حوزه های مختلف سرو سامان بگیرد.
رازانی در ادامه از مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه خواست که حتما کارگروه و شورایی از انجمن های مختلف استان تشکیل شود و مرتب پیگیر رفع مشکلات و خواست ها و نیازهای اهالی فرهنگ و هنر استان باشد.
وی در پاسخ به درخواست اهالی نشر کتاب گفت: پیگیری چاپخانه مخصوص نشر کتاب و رسیدگی به دغدغه ها و انجمن های ادبی و نویسندگان خواهد بود.
رازانی همچنین پس از شنیدن سخنان اهالی انجمن های سینما و هنرهای نمایشی، موسیقی، عکاسی و گرافیک گفت: رسیدگی به مشکلات این انجمن ها در اولویت استانداری خواهد بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه نیز مهم ترین مشکلات حوزه های مختلف فرهنگی و هنری استان را کمبود بودجه دانست و خواستار توجه ویژه مدیریت ارشد استان برای رفع این مساله شد.
حجت الاسلام رحیم جعفری افزود: استانداری در سال جاری اعتبارات خوبی برای اداره کل ارشاد در نظر گرفته است.
وی با بیان اینکه وضعیت فرهنگی و هنری کرمانشاه به عنوان مرکزیت غرب کشور مطلوب نیست گفت: حوزه هنر و فرهنگ حساس است و بر جامعه و کشور تاثیرگذاری بسیاری دارد بنابراین باید به طور ویژه و تخصصی به امور آن پرداخته شود.
حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه کرمانشاه از نظر کمی و کیفی پر از استعدادهای ناب هنری و فرهنگی است، گفت: باید فعال شدن انجمن های هنری شهرستان ها در دستور کار قرار گیرد.
3209/8066 خبرنگار:عباداله آذرگون ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.