محمودرضا نیازی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از انتقادات وارده به تولید کنندگان فرآورده های گوشتی استفاده از خمیر مرغ در تولید این فرآورده هاست اما اکنون هیچ برند استانداردی در استان اجازه استفاده از خمیر مرغ را در تولید فرآورده سوسیس و کالباس ندارد.
وی با اشاره به اینکه اکنون12 واحد تولیدکننده فرآورده های گوشتی استان تحت پوشش این اداره کل می باشند، افزود: 45 پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده های سوسیس، کالباس، همبرگر، کباب لقمه، مرغ برگر، سویا برگر و ... توسط این اداره کل برای واحدهای تولیدی فوق صادر و دارای اعتبار هستند.
نیاری یادآوری کرد: ممکن است در بعضی از کارگاه های غیرمجاز تولیدکننده فرآورده های گوشتی در سطح کشور استفاده از خمیر مرغ مشاهده شود اما در واحدهای صنعتی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد به دلیل نظارت و نمونه برداری های مستمر در واحد تولیدی و همچنین کنترل بازار مصرف به طور قاطع می توان گفت که در این واحدها از خمیر مرغ استفاده نمی شود.
مدیرکل استاندارد کرمانشاه همچنین از مردم خواست تا برای حفظ سلامتی خود، فراورده های گوشتی مورد نیازشان را با نشان استاندارد خریداری نمایند.
وی ادامه داد: با استفاده از آزمون بافت شناسی که به صورت ادواری از نمونه های اخذ شده از واحدهای تولیدی صورت می گیرد می توان بافت های پروتئینی غیر مجاز در نمونه ها را تشخیص داد.
نیازی تاکید کرد: در راستای حفظ سلامت شهروندان با واحدهای تولیدی متخلف که در فرآیند تولید فرآورده های گوشتی خود از خمیر مرغ استفاده نمایند از طریق مراجع قضایی سریعا برخورد خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مدت اعتبار پروانه کاربرد علامت استاندارد سه سال است، گفت: واحدهای تولیدی این فراورده ها به صورت مستمر زیر ذره بین کارشناسان استاندارد قرار دارند و به‌صورت مرتب و بدون اطلاع قبلی از واحدهای تولیدی تحت پوشش بازرسی و نمونه‌برداری به عمل می آید.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
3033/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:فرزادنویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.