مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در حاشیه برگزاری این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: در فراخوان این جشنواره از تیر سال گذشته، 180 اثر از سراسر استان به دبیرخانه آن ارسال شد که پس از بررسی هیات داوران، در نهایت 13 اثر به عنوان آثار برتر و برگزیده در دو بخش کردی و فارسی شناخته شد.
حجت الاسلام رحیم جعفری افزود: برگزاری نخستین جشنواره استانی شعر با موضوع آزاد در 2 بخش فارسی و کردی که با استقبال خوب مردم و شعرا همراه بود، بارقه امیدی را برای برگزاری با کیفیت تر آن در سال آینده و تعالی و ارتقای محتوی آن ایجاد کرده است.
وی بیان کرد: در استان کرمانشاه ظرفیت های مناسبی در حوزه شعر و ادبیات و حتی اشعار بومی و منطقه ای وجود دارد و با توجه به همین ظرفیت های بالا و به ویژه جغرافیای وسیع زبان کردی، سال آینده این جشنواره در سطح وسیع تر اجرا خواهد شد.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب نیز با تجلیل از نقش شعرا در همه بخش های اجتماعی جامعه، حوزه های مختلف انقلاب و دفاع مقدس، اظهارداشت: برگزاری جشنواره میرزا رضای کلهر خوشنویس و شاعر برجسته کشور به عنوان یکی از مشاهیر اهل گیلانغرب در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.
فرهاد همتی به ایرنا افزود: با هدف برگزاری باشکوه این جشنواره از هم اکنون در حال تدوین و برنامه ریزی این برنامه هستیم.
در پایان این جشنواره از 13 اثر شاعران از شهرستان های کرمانشاه، گیلانغرب، سرپل ذهاب، کنگاور، اسلام آبادغرب، قصرشیرین و صحنه به عنوان آثار برتر با اهدای لوح و هدایا تجلیل شد.
گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 72 هزار تن جمعیت دارد.
7079/7398/3012/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.