به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار داوود آذرنوش روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهید ریزوندی به عنوان شهید شاخص ورزش کشور در سال 96 که با حضور مسئولان سپاه، ورزش و جوانان و بنیاد شهید و امور ایثارگران در سرسرای جلسات دفتر فرماندهی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: همه باید دست به دست یکدیگر دهند تا یادواره ای در شان آن شهید والامقام برگزار شود.
وی با بیان اینکه روحیه ورزشکاری شهید ریزوندی از وی در بین همرزمانش یک اسوه و الگو ساخته بود، تاکید کرد: امروز همه وظیفه داریم تا یاد و خاطره چنین شهدای عزیزی که جان خود را برای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی فدا کردند را به بهترین شکل ممکن گرامی بداریم.
سردار آذرنوش در ادامه افزود: برای هرچه بهتر برگزار شدن یادواره شهید ریزوندی به اعتباری در حدود سه میلیارد ریال نیاز است که امیدوارم با همکاری بسیج ورزشکاران کشور، سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه، فدراسیون کشتی، اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه، شهرداری و ... تامین شود.
رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور خاطرنشان کرد: این سازمان 300 میلیون ریال از اعتبار مورد نیاز برای برگزاری یادواره شهید ریزوندی را تقبل می کند و امیدوارم باقی مانده اعتبارات نیز در خود استان و توسط دستگاه های نامبرده شده تامین شود.
وی گفت: یادواره این شهید والامقام طبق برنامه ریزی های بعمل آمده قرار است دوشنبه 17 مهر که نزدیک به سی و پنجمین سالگرد شهادت ایشان است در اسلام آبادغرب برگزار خواهد شد.
سردار آذرنوش افزود: برای حضور در یادواره شهید ریزوندی از وزیر ورزش و جوانان و سایر مسئولان کشوری دعوت به عمل خواهد آمد و سخنران ویژه این مراسم نیز به زودی انتخاب می شود.
وی در پایان گفت: برگزاری هرچه بهتر یادواره شهید ریز وندی نیازمند همکاری و انسجام بین دستگاه های مختلف است که ان شاالله این کار انجام خواهد گرفت.
شهید داریوش ریزوندی از ورزشکاران کرمانشاهی رشته کشتی بود که در مسابقاتی نظیر کشتی آموزشگاه های کشور و رقابت های خانه کارگر مقام اول را کسب کرد و در رقابت های بین المللی جام جهان پهلوان تختی نیز به عضویت تیم ملی درآمد.
شهید ریزوندی با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافت و سرانجام دهم مهر 1361 و در حالی که فرماندهی گردان مالک اشتر تیپ محمد رسول الله (ص) را برعهده داشت در منطقه سومار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
استان کرمانشاه 9 هزار و 800 شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده که بیش از 240 نفر آن ها را شهدای ورزشکار تشکیل می دهند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.