فعال سیاسی اصلاح طلب کرمانشاه با اشاره به بازسازی خرابی های دولت های نهم و دهم توسط دولت تدبیر و امید گفت: زیرساخت ها و خرابی ها در چهار سال دولت یازدهم بازسازی شده و مردم منتظر نتایج ملموس تری آن در دولت بعدی عقلانیت هستند.
دکترشهاب تجری در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: به همین منظور نقش احزاب و تشکل های سیاسی به عنوان متخصصان حوزه سیاست بسیار مهم و تاثیرگذار است.
استاد حقوق دانشگاه های کرمانشاه گفت: هر امری در جامعه به تخصص نیاز دارد و برای انتخابات و مسایل سیاسی، احزاب نهاد متخصصی به منظور فعالیت در این حوزه محسوب می شوند.
وی با بیان اینکه احزاب و تشکل های سیاسی باتوجه به فعالیت تخصصی که در حوزه سیاست دارند به خوبی با معایب و مزایای حوزه سیاست و همچنین مشکلات جامعه آشنایی دارند و براساس مجموعه اطلاعاتی که از جامعه و دولت دارند می توانند نقش انتخابات را برای مردم تبیین کنند.

**رییس جمهوری در ساختار سیاسی کشور جایگاه مهمی دارد
این حقوقدان در ادامه به اهمیت جایگاه ریاست جمهوری در ساختار نظام جمهوری اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: حضور در انتخابات تعیین سرنوشت کشور به دست مردم است که این موضوع در اصول ششم و 56 قانون اساسی به رسمیت شناخته شده و حق تعیین سرنوشت به مردم داده شده است.
این فعال سیاسی انتخابات را یکی از مصادیق اصل ششم قانون اساسی دانست و اظهار کرد این اصول قانون اساسی نشان می دهد که انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت بالایی برخوردار است و مردم در این انتخابات می توانند سرنوشت کشور را برای یک دوره چهار ساله مشخص تعیین کنند.
وی رییس جمهوری را در قانون اساسی دومین شخص مملکت دانست و گفت: انتخابات ریاست جمهوری تاثیر مستقیم بر وضعیت مردم در حوزه های مختلف دارد و از این رو اهمیت آن بسیار بالا است.
این استاد دانشگاه یادآور شد که جایگاه و اختیارات رییس جمهوری در کشور می تواند از وضعیت فعلی رفیع تر باشد همانند برخی از کشورهای پیشرفته که رییس جمهور موقعیت ممتازی دارد.

** ارتقای معیشت مردم و توسعه فضای سیاسی و مدنی مهم ترین مطالبات مردم
تجری در ادامه سخنان خود یکی از مهم ترین مطالبات مردم از رییس جمهور آینده را بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی دانست و گفت: ساماندهی اوضاع معیشتی یکی از مطالبات جدی مردم از رییس جمهور دولت دوازدهم است.
او با بیان اینکه زیرساخت های اساسی کشور تا سال 92 از بین رفته بود افزود: چهار سال از آن سال گذشته و دولت یازدهم نیز در زمینه زیربنایی و تقویت زیرساخت های تلاش های زیادی کرده و مردم انتظار دارند ثمره این فعالیت های دولت را در سال 96 ببینند.

**مناظره ها قدرت تصمیم گیری مردم را بالا می برد
این استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود به میزان تاثیر مناظره های تلویزیونی در کمک به انتخاب مردم برای شرکت در انتخابات هم گفت: باتوجه به اینکه ساختار نظام ما حزبی نیست از این رو نامزدها به ارائه برنامه های خود می پردازند و مردم هم به این روال کاندیدای مورد نظر را انتخاب می کنند.
او این مناظره ها را در شناخت مردم از برنامه ها، شخصیت و جایگاه کاندیداها بسیار موثر دانست و گفت: مناظره به مردم در جهت افزایش قدرت تصمیم گیری برای انتخاب کاندیدای نهایی کمک می کند.

**نمره قبولی دولت روحانی در سیاست خارجی و داخلی
استاد حقوق دانشگاه های کرمانشاه در بخش پایانی سخنان خود به عملکرد دولت دکتر روحانی در حوزه سیاست خارجی هم اشاره کرد و گفت: باوجود مشکلات فراوانی که پیش روی دولت یازدهم بود اما در مجموع سیاست خارجی دولت تدبیر و امید نمره قابل قبولی می گیرد.
تجری نمونه بارز موفقیت دولت در حوزه سیاست خارجی را برجام دانست و افزود: دولت تدبیر و امید توانست روابط ایران با کشورهای دیگر را بهبود ببخشد و در دفع تهدیدات از سر کشور بسیار موثر عمل کرده است.
او به سیاست های غلط دولت های نهم و دهم در حوزه سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: این سیاست ها منجر شده بود که سایه جنگ بر سر کشور باشد اما با تدبیر دولت یازدهم این سایه برداشته شد و این نقطه عطفی در تاریخ ایران محسوب می شود.
او این دستاوردها را بسیار مهم و تاثیرگذار بر روابط ایران با دنیا دانست و گفت: رویکرد سیاست خارجی ایران بر وضعیت کشور در آینده تاثیر زیادی دارد.
تجری همچنین دولت تدبیر و امید را در حوزه سیاست داخلی نیز موفق دانست و اظهار کرد که نماد بارز موفقیت دولت در این حوزه، تدوین منشور حقوق شهروندی است که اگر دولت بتواند این سیاست را عملی تر کند گام محکمی در حهت توسعه داخلی کشور برداشته است.
وی در ادمه از جمله مطاله های مردم از رییس جمهور آینده را باز شدن فضای آزادی های سیاسی و مدنی دانست و افزود: مردم می خواهند که دولت آینده تمرکز بیشتری بر فضای سیاسی و آزادی های مدنی و سیاسی داشته باشد و دولت آینده هم باید به این موضوع توجه جدی داشته باشد.


**احزاب و فعالان سیاسی فضای دلگرمی ایجاد کنند نه یاس و ناامیدی
دبیر جمعیت آبادگران جوان استان کرمانشاه نیز معتقد است که احزاب، تشکل ها و فعالان سیاسی در روزهای منتهی به انتخابات 29 اردیبهشت باید در جامعه فضای دلگرمی بین مردم به نظام ایجاد کنند نه اینکه فضا را به سمت یاس و ناامیدی هدایت کنند.
مسعود محنتی به نقش موثر احزاب و گروه های سیاسی در دعوت مردم به حضور در انتخابات اشاره کرد و از همه احزاب و گروه ها و فعالان سیاسی خواست با ترسیم فضای امیدآفرینی و دلگرمی مردم را به حضور در پای صندوق های رای دعوت کنند.
او با تاکید بر اینکه هواداران کاندیداهای تایید صلاحیت شده ریاست جمهوری باید به تشریح، تبیین و ارائه برنامه کاندیدای موردنظر خود بپردازند و از هرگونه تخریب، توهین و اهانت و همچنین تزریق یاس و ناامیدی بین مردم خودداری کنند و تلاش نمایند فضای با نشاطی در جامعه به وجود بیاید و مردم با دلگرمی بیشتری در انتخابات شرکت کنند.

**انتخابات در افزایش اقتدار نظام موثر است
این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در ساختار نظام جمهوری اسلامی، گفت: مردم نقش اصلی در ساختار نظام دارند و از این رو رای مردم نیز در این ساختار از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
محنتی با بیان اینکه انتخابات در ایران در سطح بین المللی بازتاب های زیادی دارد، افزود: حضور حداکثری مردم در انتخابات و مشارکت آنها در تعیین سرنوشت خودشان می تواند موقعیت ایران در دنیا بویژه در خاورمیانه بیشتر و بهتر ارتقا ببخشد و همچنان به عنوان کشوری که برای رای مردم جایگاه قائل است، شناخته می شویم.

**بهبود وضعیت اقتصادی مطالبه مردم از رییس جمهور دوازدهم
دبیر جمعیت آبادگران جوان استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود، با نشاط بودن دولت دوازدهم را یکی از مطالبات از رئیس جمهوری آینده عنوان کرد و گفت: دولت آینده باتوجه به حجم مشکلات در بخش های مختلف کشور باید دولتی چالاک و چابکی باشد تا بتواند در جامعه نشاط ایجاد کند.
محنتی همچنین توجه به مسایل اقتصادی و معیشتی مردم را نیز مهم ترین انتظار از رئیس جمهور دوازدهم دانست و افزود: در کنار مسایل اقتصادی، دولت باید به سایر بخش های جامعه نیز نگاه ویژه داشته باشد.

**مردم براساس برنامه نامزد خود را انتخاب کنند
این فعال سیاسی اصولگرا در بخش دیگری از سخنان خود به تاثیر معرفی خوب نامزدها و ارائه برنامه در انتخاب مردم اشاره کرد و گفت: مناظره های تلویزیونی در انتخاب کاندیدای مورد نظر مردم بسیار تاثیر دارد.
محنتی اظهار کرد که هر کاندیدایی که برنامه داشته باشد و بتواند به خوبی برنامه های خود را تشریح نماید می تواند نظر مردم را به خود جلب کند و به موفقیت او بیانجامد.
وی با اشاره به اینکه مردم براساس تجارب گذشته به برنامه محوری کاندیداها توجه دارند، گفت: هر 6 کاندیدای ریاست جمهوری با برنامه مشخصی به صحنه رقابت آمده اند و پس از ارائه برنامه های خود این مردم هستند که از میان آنها چه کسی را انتخاب کنند.

**روحانی در کاهش نرخ تورم موفق عمل کرده است
دبیر جمعیت آبادگران جوان استان کرمانشاه در ادامه این گفت وگو یکی از مهم ترین نیازهای اصلی مردم که باید دولت دوازدهم به آن توجه داشته باشد بهبود وضعیت معیشتی مردم دانست و گفت: آقای روحانی کارهای مثبتی از جمله کاهش نرخ تورم، رفع سایه جنگ بر سر کشور و به سرانجام رساندن برجام را انجام داد اما همچنان رکود در کشور وجود دارد.
محنتی با تاکید بر اینکه دولت دوازدهم باید برنامه ویژه ای برای خروج کشور از رکود داشته باشد افزود: نامزدی در این دوره پیروز می شود که خط مشی اقتصادی داشته باشد چرا که اقتصاد اکنون مهمترین مطالبه و نیاز مردم است.
او پیروی از سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب را راهکار مناسبی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور دانست و تاکید کرد که دولت آینده باید براین اساس در حوزه اقتصادی برنامه ریزی کند.

**مدیران با انگیزه در استان ها منصوب شوند
این فعال سیاسی در ادامه همچنین یکی از نیازهای اصلی استان های کمتربرخورداری مانند کرمانشاه را انتصاب مدیران با انگیزه و با نشاط دانست و گفت: ثبات مدیریتی و حضور مدیران بانشاط و با انگیزه می تواند به تسریع در روند توسعه استان کمک کند.
محنتی از اعضای گروه ها و احزاب سیاسی در استان کرمانشاه خواست بدور از هرگونه نگاه سیاسی، افراد توانمند را شناسایی و از آنها برای پست های مدیریتی استفاده کنند.
او نگاه آقای روحانی در استفاده از نیروهای توانمند را ستود و گفت: در دولت تدبیر و امید از مدیران توانمند سایر جناح ها هم استفاده شد و در دولت دوازدهم این نگاه باید باشد.
وی حمایت از مدیران توانمند بومی را به مسوولان استان کرمانشاه توصیه کرد و گفت: مشکل استان بومی و یا غیربومی بودن مسئولان نیستند بلکه مشکل از ناتوانی آنان است که باید مدیران توانمندی برای پست ها انتخاب شوند تا انتظار توسعه و آبادانی را داشته باشیم.

**مردم مطالبه گر باشند
این فعال سیاسی اصولگرا در بخش پایانی خود مطالبه گر بودن مردم را یکی از راهکارهای رسیدن به توسعه دانست و گفت: مردم در قبال رای که می دهند باید وکیلان خود را در هر مسندی وادار به پاسخگویی کنند.
محنتی افزود: افرادی که توسط مردم انتخاب می شوند باید به موکلان خود به صورت مستمر گزارش کار ارائه دهند و مردم نیز از آنها بخواهند در قبال اقداماتی که انجام می دهند پاسخگو باشند.
وی همچنین از اعضای احزاب اصولگرا و اصلاح طلب در استان کرمانشاه خواست 'منیت' را کنار بگذارند و نشست های مشترکی برای برون رفت استان از وضعیت فعلی پیدا کنند و همه برای توسعه و آبادانی کرمانشاه تلاش نمایند.
او تاکید کرد که معیار انتصاب افراد در پست های دولتی باید توانمندی باشد نه عضویت در احزاب و گروه های سیاسی و این مساله مهم باید مورد توجه هر دو جناح کشور باشد که در زمان تشکیل دولت و انتصاب افراد به توانمندی آنها بیشتر توجه کنند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.