محمدرضا فرخی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با اشاره به اینکه این طرح  پیشگیری از پوسیدگی دندان از سال 94 در استان آغاز شده است، اظهار داشت: این طرح در طول سال و در دو نوبت مهر و آبان و فروردین و اردیبهشت انجام می‌‎شود.

مدیرگروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی استان کرمانشاه از ارائه خدمات  وارنیش فلوراید برای 170 هزار دانش‌آموز در طول سال خبر داد و گفت: در طول این مدت 25 هزار دندان پوسیده نیز توسط دندانپزشکان ترمیم شده است.

فرخی با اشاره به اینکه در طول سال برای دانش‌آموزان ابتدایی خدمات سطح 2 شامل کشیدن دندان، ترمیم دندان پوسیده و فیشور سیلنت انجام خواهد شد، بیان کرد: این خدمات برای روستاییان به طور رایگان و در شهرها با تعرفه 30 درصد انجام می‌شود.

وی از 68 مرکز بهداشت دهان و دندان در کل استان خبر داد و افزود: 27 مرکز فعال روستایی، 7 مرکز تجمیعی و 80 دندانپزشک در امر سلامت بهداشت دهان و دندان با معاونت بهداشت همکاری دارند.

مدیرگروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی استان کرمانشاه عنوان کرد: 6 مرکز در شیفت عصر فعال هستند که در حال افزایش مراکز روستایی در شیفت عصر هستیم.

فرخی با اشاره به جذب 20 دندانپزشک در طول سال، اظهار کرد: مراکز بهداشت دهان و دندان خدمات جرم‌گیری، و کشیدن دندان برای مادران باردار را به صورت رایگان و یا با تعرفه دولتی انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614076
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.