به گزارش ایلنا به نقل از واحد خبر روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کرمانشاه، یوسف شاه‌حسینی ظهر امروز در نشست کارگروه امور بانوان و خانواده استانداری موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه را یکی از دغدغه‌های اصلی بزرگان نظام دانست و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تاکید بسیاری بر کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرداخت بسیاری جدی‌تر و عمیق‌تر به مسایل و مشکلات این حوزه دارند. دولت تدبیر و امید هم در این راستا در سال جاری اعتبارات مناسبی را به این منظور اختصاص داده‌اند و در این زمینه تفاهم نامه‌هایی با برخی دستگاه‌ها مانند ورزش و جوانان سازمان بهزیستی و کار و رفاه اجتماعی بسته شده است.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری افزود: استان کرمانشاه از آسیب‌های اجتماعی بسیاری در حوزه‌های مختلف مانند اعتیاد، طلاق و کودکان کار رنج می برد که امیدواریم این  اعتبارات در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره مناسب گرفته شود.

این مدیر ارشد استان تصریح کرد: این اعتبارات ملی باید در بخش‌ها و طرح‌های اجتماعی که دارای اثرات درازمدت و پایداری هستند به کار گرفته شوند و تخصیص‌ها باید براساس اولویت بندی‌های موجود صورت پذیرد.
 
وی تصریح کرد: تشکل‌های مردم نهاد کلید اصلی مربوط به مسایل اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی است و تا این مجموعه‌ها را توانمند نکنیم نمی‌توان کار خاصی در این حوزه انجام داد.
 
شاه حسینی با تاکید بر همگرایی میان دستگاه‌ها اظهار داشت: کارها و فعالیت‌های پراکنده بخشی فاقد اثرگذاری بوده و ره به جایی نخواهد برد. همچنین تلاش می‌کنیم از برآیندهای کارشناسی دستگاه‌های مختلف در راستای اجرای بهتر این برنامه استفاده کنیم.
 
در دنباله این نشست گزارش بررسی مسایل و مشکلات زنان که به بازدید میدانی از محله حکمت آباد  اختصاص داشت توسط خانم  بیتا حامد مجری طرح ارایه شد و در ادامه مورد بحث و بررسی کارشناسانه قرار گرفت.
 
این مدیر ارشد استان با استقبال از تداوم اجرای چنین طرح‌هایی اظهار داشت: باید میزان شناخت خود از مسایل وآسیب‌های اجتماعی شهر کرمانشاه افزایش دهیم زیرا این شناخت‌ها در روند تصمیم گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها اثربخش و راهگشا خواهد بود.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری تصریح کرد: البته برنامه‌ریزی کلان نیازمند دریافت اطلاعات همه جانبه از حوزه های مختلف است و نباید به تک گزارش‌های اجتماعی بسنده کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: کرمانشاه نیازمند یک تصویر واقعی است ولی نباید برخی آسیب‌ها را بیش از حد بزرگ‌نمایی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.