فرهاد همتی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از ستادهای اسکان و پایگاه ها و مراکز خدمات سفرهای نوروزی در گفتگو با خبرنگار ایرنا، با بیان این که از ابتدای تعطیلات نوروزی حضور خوبی از هموطنان در این شهرستان را شاهد بوده ایم، افزود: بیش از سه هزار خانوار گیلانغربی از ابتدای ایام تعطیلات با برپایی چادر در دل طبیعت و درمنطقه طبیعی ناودار این شهرستان استقرار یافته اند و تا پایان تعطیلات به صورت شبانه روز طبق یک رسم دیرینه در این نقطه می مانند.
وی اظهار کرد: در کرمانشاه تفرجگاه های زیادی در تعطیلات نوروزی میزبان مهمانان نوروزی از سراسر میهن اسلامی است که یکی از نقاط دیدنی این استان، شهرستان گیلانغرب با آب و هوای مناسب و طبیعت بکر و زیباست که این روزها میزبان شمار زیادی از مسافران و مهمانان نوروزی است.
وی بیان کرد: با تشکیل کمیته های 10 گانه، تلاش شد تا خدمات سفر و ارائه تسهیلات به مهمانان نوروزی و کاروان های راهیان نور به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب اضافه کرد که امسال با تلاش های صورت گرفته، مکان های اسکان، امکانات و تجهیزات رفاهی مناسب در این شهرستان افزایش یافته است تا خدمات مطلوبی به مسافران و گردشگران نوروزی ارائه شود.
همتی گفت: مجتمع رفاهی فرهنگیان و آموزشگاه های 17 شهریور و معراج متشکل از 40 اتاق مجهز به امکانات مناسب و همچنین برپایی بیش از 20 تخته چادر گروهی مناسب در ورودی شهر گیلانغرب پیش بینی شده تا هیچ گونه مشکلی در راستای اسکان مهمانان و کاروان های راهیان نور ایجاد نشود.
وی افزود: نسبت به برپایی تعدادی سیاه چادر به منظور ایجاد نمایشگاه صنایع دستی و پخت و پز غذاها، نان و شرینی محلی در مبادی ورودی شهرستان و نقاط گردشگری اقدام شد و امکان بازدید از سدها به منظور استفاده تفریحی گردشگران و مهمانان نوروزی هم مهیا شده است.
وی افزود: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون هیچ گونه سوانح جاده ای در جاده های ارتباطی گیلانغرب گزارش نشده است.
شهرستان گیلانغرب دارای 406 اثر تاریخی شناسایی شده است که ثبت ملی شده اند.
مناطق گردشگری گلین، میاندار ، ویژنان ، داربادام ، قلاجه ، مله نی ، دشت دیره ، مناطق مرزی سومار ، سدهای زاگرس ، مخزنی ، سراب مورد و آثار تاریخی مهم کاخ اربابی با قدمت 2 هزار و 500 سال ، آتشکده ساسانی، حسن زوردار، چهل مرد ، طاق فرهاد و قلعه مهرنگار از مهم ترین آثار تاریخی و گردشگری گیلانغرب است.
مناطق عملیاتی مطلع الفجر، چغالوند ، شیاکوه ، آوزین ، گورسفید ، تنگه حاجیان و پادگان حضرت رسول (ص) نیز از مهم ترین نقاط عملیاتی دوران دفاع مقدس در شهرستان گیلانغرب محسوب می شود.
گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 72 هزار تن جمعیت دارد.
7079/7398/3012/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.