به گزارش خبرنگار ایرنا، این دیدار با دعوت عقید بکر شاکر محمود کلانتر مرزی عراق از سرهنگ پاسدار رضا الماسی مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین در راستای برگزاری سومین نشست فصلی مشترک میان مرزبانان 2 کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در شهر مرزی خانقین برگزار شد.
برگزاری ملاقات های مرزی به منظور توسعه و گسترش مناسبات و حسن روابط مرزی 2 کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق از هدف های برگزاری این نشست و دیدار بود.
مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین در این دیدار گفت: با اقدام های صورت گرفته امنیت پایداری در 186 کیلومتر مرزهای این شهرستان با عراق وجود دارد و امید است با هم افزایی بیشتر بین مرزبانان 2 کشور این امنیت در نوار مرزی حفظ شود.
سرهنگ پاسدار رضا الماسی افزود: روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق بر پایه برادری حاکم است و این مهم نتیجه مشترکات بسیار زیاد میان 2 کشور است.
وی اظهار کرد: تلاش می شود با برگزاری این نشست های فصلی، امنیت موجود در مرز 2 طرف حفظ شود و تداوم یابد.
وی مبارزه با قاچاق کالا، تامین امنیت جانی اتباع ایرانی، روان سازی صادرات کالاهای ایرانی، برخورد قاطع با قاچاقچیان سلاح، مهمات و مشروبات الکلی، رفع مشکلات پایانه مرزی خسروی و تمهیدات لازم با طرف عراقی در جهت برقراری امنیت تردد زوار عتبات در اربعین سال آینده از مرز خسروی را از جمله موارد مطرح شده در دیدار کلانتران مرزی ایران و عراق ذکر کرد.
کلانتر مرزی عراق مستقر در شهر خانقین و مندلی نیز در این نشست، همکاری جمهوری اسلامی ایران با عراق در بخش های مختلف را با هدف گسترش امنیت پایدار در مرزها مثبت ارزیابی کرد و آن را ستودنی دانست.
سرهنگ بکر شاکر محمود بیان کرد: با توجه به وجود اشتراکات زیاد بین جمهوری عراق و جمهوری اسلامی ایران همکاری های میان 2 طرف باید بیش از پیش افزایش یابد.
در این نشست طرفین مفاد تفاهم نامه های قبلی 2 کشور را مورد بررسی قرار دادند و در باره وضعیت موجود در مرزهای مشترک، برقراری امنیت و انتظامات مرزی و دیگر مسائل به مذاکره پرداختند و بر ضرورت گسترش و تحکیم همکاری های متقابل و روابط دوستانه تاکید کردند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق، دارای 2 مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه بین المللی خاورمیانه است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.