فرهاد همتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دستاوردهای برجام و اقدام های ارزنده دولت تدبیر و امید، افزود: در سایه تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست های اصولی دولت تدبیر و امید، برجام حاصل شد که دفاع از منافع و مصالح نظام و ایجاد شکاف در اتحاد قدرت های جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران از پیامدهای مثبت آن بود.
وی اظهارکرد: بازگشت بیش از 118 میلیارد دلار سرمایه ملی بلوکه شده نزد بانک های جهانی و فراهم شدن زمینه سرمایه گذاری خارجی به ویژه در حوزه صنعت نفت و گاز و همچنین صنعت خودروسازی ازدیگر پیامدهای مثبت برجام است.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب بیان کرد: در شرایط موجود به لحاظ پیش بینی و برآوردهای دولت، میزان 200 میلیارد دلار قابلیت سرمایه گذاری از سوی شرکت های خارجی در حوزه صنعت نفت و صنایع و ابسته آن مورد هدف گذاری قرار گرفته که در صورت سرمایه گذاری، به طور قطع افزایش نرخ رشد اقتصادی، تولید ناخالص داخلی، ثروت ملی و در نهایت تقویت اقتدار نظام را به همراه خواهد داشت.
همتی با اشاره به نقش تعیین کننده ایران در سازمان اوپک و دستاورد و موفقیت قابل توجه دولت در افزایش تولید نفت ایران به 2 میلیون بشکه در روز در شرایطی که کلیه اعضای اوپک با کاهش متوسط 500 هزار بشکه در روز موافقت کردند را عامل مهم دیگری در سیاست های دولت تدبیر و امید دانست.
وی افزود: از دیگر اقدام های ماندگار دولت به عنوان یکی از حلقه های مفقوده در حوزه خدمات عمومی و تامین سلامت بهداشت مردم، اجرای طرح تحول نظام سلامت بود که در نتیجه اجرای آن تمام هموطنان مشمول برخورداری از مزایا و خدمات رایگان درمان در مراکز دولتی هستند.
این مقام مسوول، پذیرش نقش سازنده ایران و اعتماد سازی عمومی نسبت به اقتدار و تاثیر گذاری جمهوری اسلامی ایران در حل بحران های منطقه ای، ایجاد رونق اقتصادی و مهار بیماری مهلک تورم و تک رقمی کردن آن و عبور از رکود را ناشی از توفیق در برجام دانست.
همتی، موفقیت ماندگار دولت در عرصه روابط بین الملل با استفاده از هنر دیپلماسی موفق و ابزار منطق در گفت و گو و تعاملات جهانی با راهبرد برد برد، شکست پروژه صهیونیستی، عربیسم ایران هراسی که کیان و اساس نظام را در سایه سیاست های شوم استکبار هدف قرار داده بود را در نتیجه توفیق های به دست آمده در سایه برجام ذکرکرد.
وی اضافه کرد: به لحاظ ایجاد همگرایی در داخل و تقویت مناسبات منطقه ای و جهانی و دفاع همه جانبه از سیاست های دفاعی نظام در روند مذاکرات هسته ای با کشورهای پنج به علاوه یک و تثبیت توان دفاعی کشور، موجب ارتقای اقتدار نظام و سطح امنیت ملی در کشور و منطقه شده و اکنون ایران اسلامی یکی از امن ترین و با ثبات ترین کشورهای دنیا است.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب با اشاره به شعار تدبیر و امید و اعتدال دولت یازدهم، ادامه داد: یکی از برنامه های دولت دکتر روحانی ایجاد نشاط و دمیدن روح امید در جامعه و تقویت خودباوری و اعتماد سازی بین دولت و ملت است که در این راستا با اتخاذ سیاست ها و برنامه های کاری و اجرایی ، رجوع به قانون مداری ، مبارزه با فساد ، تدوین حقوق شهروندی، ایجاد اشتغال، مقابله با آسیب های اجتماعی ، افزایش نرخ رشد اقتصادی شش و چهار درصدی نسبت به 9 ماه گذشته ، حمایت از اقشار کم درآمد و آسیب پذیر را شاهد هستیم.
همتی با اشاره به اقدام دولت در برخورد با موضوع حقوق های نامتعارف گفت: با انتشار خبر آن در رسانه ها، دولت بدون هیچ اغماض و محدودیتی و بدون هیچ گونه خط قرمزی با قاطعیت به این موضوع ورود و با افراد متخلف برخورد کرد که در نتیجه آن تاکنون بیش از 80 درصد از حقوق های دریافتی نامتعارف به خزانه دولت بازگشت داده شد و تعدادی دیگر نیز به دستور رییس جمهوری و معاون اول وی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند.
وی با اشاره به سیاست های دولت دکتر روحانی در بخش مسکن مهر، گفت: صرف نظر از بحث مسکن مهر به لحاظ حجم طرح هایی که بیش از یک و نیم میلیارد واحد بوده است به دلیل تامین نکردن زیرساخت های لازم در دولت گذشته و فقدان منابع کافی ، اکنون تکمیل آن بر دوش دولت یازدهم قرار گرفته است.
وی گفت: دولت تدبیر و امید مصمم است که با اتخاذ سیاست های حمایتی، تامین منابع مورد نیاز هم برای تکمیل و هم برای تامین زیرساخت های مسکن مهر را مورد سامان دهی قرار دهد که برنامه تکمیل آن تا پایان کار دولت یازدهم در دستور کار قرار گرفته است.
همتی، تدوین و ابلاغ منشور حقوق شهروندی از سوی رییس جمهوری را اقدامی مناسب و کامل در راستای ضرورت آشنایی مردم با حقوف خود و کمک به رفع بسیاری از مشکلات در جامعه بیان کرد و افزود: اجرایی شدن این قانون موجب ارتقای حقوق شهروندان می شود و بدون شک کاهش بسیاری از مشکلات اجتماعی را نیز به دنبال دارد.
گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 72 هزار تن جمعیت دارد.
7079/7398/3012/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور ** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.