این تفاهم نامه همکاری به منظور تقویت روابط ۲ نهاد و باهدف ارتقا سطح آگاهی شهروندان و تقویت فرهنگ مطالعه در جامعه و کارکنان انتظامی استان کرمانشاه به امضای سردار جاویدان و خانم حسنی خوانسار رسید.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در حاشیه امضای این تفاهم نامه اظهارداشت: نهاد کتابخانه های عمومی به عنوان یکی از مهمترین نهادهای فرهنگی کشور، از جمله متولیان آگاهی بخشی و اطلاع رسانی، آموزش، فرهنگ سازی در بین اقشار مختلف جامعه خصوصا نوجوانان، جوانان و خانواده ها است.

حسنی خوانسار افزود: با توجه به اهداف و رسالت های مشترک کتابخانه های عمومی و نیروی انتظامی در راستای ایجاد جامعه ای امن و مترقی و تلاش در راستای پیشگیری از بروز و وقوع آسیب های اجتماعی و با هدف هم افزایی ظرفیت های مشترک از امروز به دنبال اجرایی شدن بندهای تفاهم نامه خواهیم بود.

مدیرکل کتابخانه های کرمانشاه با بیان اینکه کتابخوانی یکی از ارزش های مهم در بین افراد جامعه است، گفت: انعقاد تفاهم نامه با نیروی انتظامی در پیشبرد اهداف فرهنگی و اجرای برنامه های  ترویج کتاب و کتابخوانی در استان بسیار موثر واقع می شود.

وی افزود: این تفاهم نامه با موضوع همکاری در راستای اعطلای سطح آگاهی فرهنگ سازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بین اقشار مختلف جامعه با محوریت «شهروندان عضو کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه» منعقد و امضا شد.

حسنی خونسار خاطرنشان کرد: از اهداف شاخص این تفاهم نامه ترویج و توسعه نظم و انضباط اجتماعی، همکاری در ایجاد کتابخانه های مشارکتی در ناجا، همکاری در راستای اعتلای سطح آگاهی اقشار مختلف شهروندان، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مواردی از این قبیل است.

وی همچنین مردم و مخاطبان کتاب و کتابخوانی را به شرکت در دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد و بیان داشت: مخاطبان می توانند در تمام رده های سنی با ورد به سایت جشنواره به آدرسwww.samakpl.ir مراجعه نمایند و فایل pdf کتاب‌ها را به صورت رایگان دانلود و در مسابقه کتابخوانی مجازی شرکت کنند. 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز با ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم نامه همکاری با اداره کل کتابخانه ها، بر ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد.

سردار علی اکبر جاویدان تصریح کرد: هم اکنون اهتمام خوبی میان کارکنان انتظامی استان در امر کتابخوانی وجود دارد و به طور قطع این تفاهم نامه به ترویج هرچه بیشتر فرهنگ مطالعه در میان نیروهای پلیس کمک زیادی می کند.

 این تفاهم نامه در هفت ماده و ۳۷ بند و ۲ نسخه که هرکدام حکم واحد دارد به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.