«امیر شاه‌آبادی» روز دوشنبه در اولین جلسه کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری هرسین به تشریح اقدامات قابل توجه دولت در راستای حمایت از جامعه کارگری و واحدهای صنعتی از زمان شیوع کرونا پرداخت و از کارگرانی که در واحدهای صنعتی تعدیل شده اند و هنوز در سامانه مربوطه به منظور بهره مندی از خدمات دولت ثبت نام نکرده اند خواست، در اسرع وقت در سامانه ثبت نام نمایند.

به گفته او با توجه به تمهیدات صورت گرفته و نشست هایی که توسط فرماندار، بخشداران و اعضای کمیته اشتغال در روستاها و مراکز دهستان ها با روستاییان صورت گرفت ۶۴ درصد بیشتر از سهمیه اختصاصی در طرح اشتغال پایدار روستایی تسهیلات جذب شد.

او به تاثیرات شیوع کرونا در شهرستان هرسین نیز اشاره کرد و گفت: در بحث حوادث ناشی از کرونا تاکنون نیروهای کاری که در کارخانجات تعدیل شده اند در بخش بیستون ۴۴ نفر و در بخش مرکزی هرسین ۲۶۵ نفر در سامانه مربوطه ثبت نام کرده اند.

احصا آمار واحدهای تولیدی و کسب و کارهای کارگری خسارت دیده ناشی از کرونا از دیگر مواردی بود که فرماندار هرسین بر اجرای آن تاکید کرد و در ادامه از مدیران ادارات صمت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست در اسرع وقت اطلاعات خود در این راستا را بروز نمایند.

شاه آبادی تصریح کرد: با توجه به اینکه سال جاری از طرف مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده است از مدیران ادارات انتظار می‌رود جهادی عمل کنند و با ارایه ایده و برنامه های جدید در ایجاد اشتغال برای جوانان، رونق چرخ صنعت و تولید محصولات ۱۰۰ درصد ایرانی سهیم باشند.

فرماندار هرسین در ادامه با انتقاد از دلال بازی و خرید و فروش زمین های شهرک صنعتی هرسین در بنگاه‌های معاملات ملکی گفت: زمین هایی که توسط شرکت شهرک های صنعتی در شهرک صنعتی‌ هرسین واگذار شده دارای طرح و زمانبندی اجرا هستند و براساس مذاکرات انجام شده با مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمانشاه مقرر شد کسانی که در زمانبندی مشخص شده طرح خود را در شهرک مذکور اجرا نکرده اند خلع ید شوند و این زمین ها به سرمایه گذاران واقعی واگذار شود.

ثبت نام از ۶۶ نفر در بحث یارانه دستمزد، پرداخت سه میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش مشاغل خانگی و طرح فراگیر، مهارت آموزی و آموزش رایگان ۴۵۰ نفر ساعت در رشته های کشاورزی، صنعت، پرورش دام، طیور و آبزیان در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان هرسین، جذب ۱۵ نفر در قالب طرح کاروزی در واحدهای تولیدی منطقه از دیگر موارد مورد بحث فرماندار هرسین در جهت توسعه اشتغال و تحقق اهداف دولت بود.

شهرستان هرسین با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۴ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.