ندا شهسواری بانوی اول پینگ پنگ زنان ایران

جدیدترین رده‌بندی برترین پینگ پنگ بازان جهان در ماه آوریل ۲۰۲۰ اعلام شد که براساس آن ندا شهسواری در صدر ورزشکاران بانوی ایرانی قرار گرفته است.

براساس رده بندی اعلام شده، شهسواری با کسب یک هزار و ۵۴۰ امتیاز رتبه نخست را میان بانوان ایرانی حاضر در رنکینگ جهانی به خود اختصاص داده است.

وی همچنین در میان برترین بانوان پینگ پنگ باز جهان رتبه ۲۲۱ را به خود اختصاص داده و نسبت به رده بندی قبلی اعلام شده ۶ پله سقوط کرده است.

ورود گردشگران خارجی به کرمانشاه بیش از ۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، از افزایش ماندگاری و ورود گردشگران خارجی در این استان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ خبر داد.

امید قادری با اعلام اینکه باوجود مشکلاتی همچون سیل در اوایل سال و کرونا در اواخر سال ۹۸ که به صنعت گردشگری استان خسارت زیادی وارد کرد، اظهار داشت: بازدید گردشگران خارجی از محوطه های تاریخی استان در سال گذشته بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به بازدید ۶۳۶ هزار و ۳۰ نفر از گردشگران داخلی و خارجی از آثار تاریخی کرمانشاه در سال ۹۸، افزود: آمارها نشان می دهد بازدیدها با وجود مشکلات فراوان یادشده که در دوران پیک گردشگری هم صورت گرفته، رشد داشته است.

مردم دستورالعمل‌های طرح فاصله‌گذاری هوشمند را رعایت کنند

استاندار کرمانشاه گفت: شرایط مراقبت‌های بهداشتی و توصیه‌های ارایه شده تا پایان اردیبهشت تمدید شده و از مردم تقاضا داریم کاهش ترددهای غیرضروری را در اولویت داشته و دستورالعمل‌های طرح فاصله‌گذاری هوشمند را رعایت کنند.

هوشنگ بازوند پس از نشست ویدیو کنفرانس با رییس جمهوری گفت: تصمیمات جدیدی برای کنترل و مبارزه با شیوع کرونا اتخاذ و مقرر شد با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت کسب و کارهای کم خطر و با ریسک متوسط ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به آغاز شیوه جدید اجرای طرح غربالگری کرونا در کشور گفت: براساس این طرح برگزاری تجمع و افطاری در مساجد و اماکن متبرکه تا نیمه اول اردیبهشت ممنوع است.

بازوند فعالیت مشاغل و کسب و کارهای فعال در بازارهای سرپوشیده و پاساژها را مشروط به رعایت دستورالعمل ابلاغی دانست و بیان داشت: در این مراکز مشاغل پرریسک تعطیل است و فعالیت سایر واحدها شامل بازارهای سرپوشیده و پاساژها نیز تا ساعت ۱۸ مجاز خواهد بود.

۹۵ درصد مادران باردار کرمانشاه غربالگری کرونا شدند

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون پنج مورد ابتلای مادران باردار به کرونا گزارش شده است، عنوان کرد: ۹۵ درصد مادران باردار استان در خصوص بیماری کرونا غربالگری شده‌اند.

دکتر محمدابراهیم شکیبا ادامه داد: اکنون این پنج مادر باردار ترخیص شده اند و دوران قرنطینه سه نفر آنها نیز به پایان رسیده و ۲ نفر دیگر هنوز در قرنطینه هستند اما حال عمومی آنها خوب و وضعیت بیماری آنها رو به بهبود است و بطور مداوم توسط ماماها و کارشناسان ستادی شهرستان‌ها و استان مورد پیگیری قرار می گیرند.

شکیبا افزود: از آنجا که مراقبت های دوران بارداری، زایمان و پس از زایمان، به عنوان یک اولویت مهم در نظام شبکه بهداشت و درمان کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تاکنون از حدود ۱۴ هزار و ۵۰ مادر باردار در استان ۱۳ هزار و ۳۴۵ نفر تحت غربالگری ویروس کرونا قرار گرفته اند.

بیش از ۸۶۰۰ ژیمناستیک کار در کرمانشاه فعالیت می‌کنند

رییس هیات ژیمناستیک کرمانشاه از فعالیت بالغ بر هشت هزار و ۶۰۰ ورزشکار در سطح استان خبر داد و گفت: پس از هیات فوتبال دومین هیات ورزشی از نظر تعداد ورزشکاران سازمان یافته (بیمه شده) هستیم.

غلامرضا همتی اظهار داشت: خوشبختانه از نظر تعداد مربی نیز وضعیت مطلوبی داریم به گونه ای که در بخش بانوان نزدیک به ۱۰۰ نفر که ۱۰ نفر آنها کاملا حرفه ای و از ورزشکاران سابق این رشته هستند فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: در بخش آقایان نیز حدود ۳۰ مربی داریم که هفت نفر آنها حرفه ای و در باشگاه های ژیمناستیک استان مشغول تمرین دادن ورزشکاران هستند.

تهیه‌کننده «نون‌.خ» شایعه کمک مالی استانداری کرمانشاه را تکذیب کرد

تهیه کننده سریال «نون.‌خ»، اخباری مبنی بر دریافت هرگونه کمک مالی و نقدی از طرف استانداری کرمانشاه‌ به این سریال را تکذیب کرد.

مهدی فرجی تهیه کننده سریال نون‌خ درباره انتشار اخباری پیرامون کمک‌های استانداری کرمانشاه‌ به این سریال، گفت: از ابتدای ساخت این سریال، گفت و گوهایی با مسؤولان استان کرمانشاه و استاندار داشتیم و حتی استاندار در مراسم آغاز تصویربرداری سریال نیز حضور پیدا کرد. 

وی ادامه داد: استانداری کرمانشاه فقط در بخش لجستیک و پشتیبانی کمک‌هایی به ما کردند که تشکر و قدردانی می‌کنم اما هیچ گونه پشتیبانی ‌مالی برای ساخت این سریال انجام ندادند. 

تهیه‌کننده سریال نون‌.خ ادامه داد: تمامی اخبار درباره کمک مالی و یا صرف بودجه ای از طرف سازمان‌های خارج از صداوسیما برای ساخت این سریال صحت ندارد. هیچ نهاد و سازمانی در  استان کرمانشاه برای ساخت سریال نون‌خ به سازندگان این سریال کمک‌ مالی نکرده است.

مرگ سه نفر بر اثر گازگرفتگی در اسلام‌آبادغرب

اعضای یک خانواده سه نفره روز دوشنبه در شهرستان اسلام‌آبادغرب بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست دادند.

صائب مدرسی رییس مرکز فوریت های پزشکی کرمانشاه افزود: در پی تماسی که با فوریت‌های پزشکی شهرستان گرفته شد متوجه شدیم زن و شوهری جوان به همراه دختر هفت ساله خود در محله بسیجیان اسلام آبادغرب بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند.

دفاع شهردار کرمانشاه از ایجاد قبرستان در طاقبستان

شهردار کرمانشاه موضوع زمین‌خواری در بوستان شرقی را رد و از ایجاد قبرستان در اطراف مجموعه تاریخی طاقبستان دفاع کرد.

سعید طلوعی پس از ۱۵ ماه از انتصابش به عنوان شهردار کرمانشاه عصر دوشنبه برای نخستین بار در جمع اهالی رسانه حاضر شد و از عملکرد خود دفاع کرد.

وی در این نشست خبری در باره پروژه های مهم شهر کرمانشاه همچون تله‌کابین طاقبستان، قطار شهری، تقاطع امام خمینی (ره)، ساماندهی آبشوران و ایجاد پیاده راه در خیابان مدرس توضیحاتی ارایه کرد.

شهردار کرمانشاه در این نشست خبری از تخلفات قانونی رخ داده در زمینه ایجاد قبرستان در محدوده بوستان شرقی دفاع و موضوع زمین خواری اطراف مجموعه تاریخی طاق بستان را انکار کرد.

رفع تصرف ۶ هزار مترمربع از اراضی ملی کرمانشاه

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه بااشاره به اقدامات جدی در راستای صیانت از حقوق عمومی در اراضی ملی و منابع طبیعی، تغییرکاربری‌ها و حفظ حریم و بستر رودخانه‌ها در استان، گفت: در نتیجه گشت‌های مداوم این اکیپ در روزهای گذشته ۶ هزار متر مربع از اراضی ملی رفع تصرف شد.

روابط عمومی دادستانی به نقل از شهرام کرمی اعلام کرد: باتوجه به تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با تصرف اراضی ملی و حفظ بیت المال برخورد با متصرفین اراضی ملی و منابع طبیعی را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار داده ایم. 

دادستان کرمانشاه با اشاره به اتخاذ تدابیر و تمهیدات ویژه برای مقابله با سودجویان و دست اندازان به این اراضی، اعلام کرد: تشکیل تیم و اکیپ مشترک شورای حفظ حقوق بیت المال و سرکشی مداوم از اراضی و منابع ملی از جمله این تمهیدات است. 

کرونا بهانه‌ای برای اخاذی میلیاردی از شهروندان گیلانغربی

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام یک باند کلاهبرداری در گیلانغرب خبر داد که اعضای آن به بهانه واریز یارانه بیماری کرونا، مبلغ یک میلیارد ریال از حساب هشت شهروند این شهرستان به صورت غیرمجاز برداشت کردند.

سردار «علی اکبر جاویدان» در جمع خبرنگاران اظهارداشت: پس از اعلام شکایت چند تن از شهروندان گیلانغربی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حسابشان، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد پنج عضو یک باند حرفه ای پس از شناسایی طعمه های خود به آنها اعلام می کردند که قرار است مبلغی پول به عنوان یارانه بیماری کرونا و یا سبد کالا به حساب آنها واریز شود.

وی یادآور شد: افراد کلاهبردار برای رد گم کردن و اینکه به آنها شک نشود به طعمه های خود اعلام می کردند تعدادی شماره صفر را قبل از کد اصلی وارد کنند و سپس کلید ثبت را فشار دهند و پس از این کار مبلغ موردنظر به حساب اشخاص کلاهبردار واریز می شد.

غوغای سکوت در اماکن ورزشی کرمانشاه

کرونا که شیوع پیدا کرد و رفته رفته جای خود را در استان‌های مختلف کشور از جمله کرمانشاه باز کرد آرام و آهسته همه جا را به تعطیلی کشاند، در این میان ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی نیز پیه کرونا به تنشان مالیده شد و بالاجبار تعطیل شدند تا این روزها نظاره‌گر غوغای سکوت در آنها باشیم.

کرونا آنقدر قدرت داشت که نه تنها ورزش ایران بلکه رویدادها و لیگ های ورزشی کشورهای مختلف جهان را نیز به تعطیلی کشاند و حتی برای اولین بار در تاریخ برگزاری مسابقات المپیک، زمان این مسابقات را نیز یک سال به تعویق انداخت.

 بزرگترین رویداد ورزشی جهان که ابتدا قرار بود از سوم تا نوزدهم مرداد امسال در توکیو برگزار شود با یک سال تاخیر از اول تا هفدهم مرداد سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

در این میان ورزش کرمانشاه نیز مثل کشور و همه جهان تحت تاثیر بیماری کرونا قرار گرفت و همه فعالیت هایش به حالت تعلیق درآمده است، سالن ها و اماکن ورزشی تعطیل و هیچ فعالیت رسمی در آنها انجام نمی شود.

هزار تن سهمیه شکر تنظیم بازار ماه رمضان در کرمانشاه توزیع می‌شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه گفت: باتوجه به نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان هزار تن از سهمیه شکر استان به منظور تنظیم بازار در چارچوب سیاست‌های کارگروه تنظیم بازار و به منظور جلوگیری از شیوع کرونا این سهمیه باید به صورت بهداشتی و بسته‌بندی شده در اختیار مردم قرار گیرد.

«محسن دارابی» در جلسه هم‌اندیشی خانه صنعت و معدن و همچنین مدیران تعدادی از صنایع تولیدی قند و شکر بر لزوم همکاری این واحدها با مجموعه سازمان صمت تاکید کرد و افزود: بنابراین واحدهای تولیدی که ظرفیت بسته‌بندی دارند باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن ضمن بسته‌بندی شکر اختصاص یافته آن را در شبکه های توزیع تعریف شده از سوی کارگروه تنظیم بازار استان توزیع کنند.

او تاکید کرد: به منظور جذب سریعتر این سهمیه؛ حواله‌های شکر با مهلت اعتبار یک روزه صادر می‌شود و واحد تولیدی موظف است در همان روز نسبت به جذب سهمیه اقدام نماید.

کلاس‌های دانشگاه پیام‌نور الکترونیکی برگزار می‌شود

رییس دانشگاه پیام‌نور کرمانشاه از الکترونیکی‌شدن کلاس‌های درس دانشجویان این دانشگاه در استان‌های کرمانشاه، ایلام و کردستان خبر داد و گفت: در سیستم مدیریت یادگیری، امکان دسترسی همزمان سه هزار دانشجو را مهیا کردیم.

بهمن سعیدی‌پور روز چهارشنبه در نشست خبری که در دانشگاه پیام‌نور کرمانشاه برگزار شد، گفت: بعد از اینکه نشانه‌هایی از وجود کرونا در قم مشاهده شد، همه کلاس‌های درسی دانشجویان را برای حفظ سلامت آنها تعطیل کردیم و باتوجه به اینکه در این دانشگاه اعتقادی به آموزش مجازی نداریم، همه آموزش‌ها و کلاس‌های درس را به صورت الکترونیکی برگزار کردیم.

وی اظهارداشت: برگزاری کلاس‌های درس به صورت الکترونیکی هزینه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری زیادی را نیاز داشت و علاوه بر این هزینه‌ها ما در ابتدا ۱۴ رییس مرکز و معاون‌های آنها، ۱۴۰ عضو هیات علمی، هشت مدیر گروه و زیرمجموعه آنها را در این زمینه به صورت کامل آموزش دادیم.

۲۷ میلیارد تومان تسهیلات مددجویان کمیته امداد کرمانشاه امهال شد

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به ضرر و زیان اقتصادی بیماری کرونا گفت: این نهاد در راستای صیانت و حمایت از اقتصاد مددجویان ۲۸ هزار فقره وام اشتغال و کارگشایی با اعتبار بیش از ۲۷ میلیارد تومان در ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت را امهال کرده است.

محسن رخصی در نشستی خبری از شناسایی ۲۲ هزار خانوار غیرمددجو نیازمند در استان خبر داد و افزود: کمیته امداد تاکنون از محل کمک‌های بنیاد مستعضفان یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به این افراد اختصاص داده است.

او اضافه کرد: از محل این کمک ها؛ به هر خانوار تک نفره ۱۵۰، ۲ نفره ۲۵۰، سه نفره ۳۵۰، چهار نفره ۴۵۰ و پنج نفره و پنج نفره به بالا ۵۰۰ هزار تومان واریز شده است. 

بیش از ۱۲ هزار کرمانشاهی متقاضی بیمه بیکاری شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت: پس از شیوع کرونا در کشور تا امروز (پنجشنبه چهارم اردیبهشت) ۱۲ هزار و ۲۸۰ کرمانشاهی به منظور دریافت بیمه بیکاری تقاضا داده‌اند.

حسن عزیزی در نشست صنعتگران با استاندار کرمانشاه، اظهارداشت: این افراد پس از شیوع بیماری کرونا در راستای طرح های حمایتی دولت برای دریافت حق بیمه بیکاری نام‌ نویسی کرده‌اند.

وی افزود: از این تعداد تاکنون با درخواست هفت هزار و ۱۰۱ نفر موافقت شده است و دیگر درخواست ها نیز در حال بررسی هستند.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه از این‌ تعداد، بیشترین متقاضی با هشت هزار و ۲۲۲ درخواست مربوط به شهرستان کرمانشاه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.